Nieuwe wandelwegen

8 oktober 2018 - Schoonhoven, Nederland

Na een jaartje rust op het wandelfront ben ik van plan volgend voorjaar bij leven en welzijn weer een langere tocht te gaan maken. Startend vanuit Rome wil ik over de Via Francigena del Sud naar Bari wandelen. Daar neem ik de veerboot naar Durres in Albanië, waar de Via Egnatia me via Macedonië en Thessaloniki naar Istanboel moet brengen.

0_153903071062927084906

Ik heb afgelopen weekend, geholpen door het mooie weer, mijn wandelschoenen ontstoft en de eerste trainingskilometers gemaakt. Verder heb ik een gidsje besteld en mijn tochtgegevens laten opnemen op de website van Pelgrimswegen naar Rome. Samen met dit verhaaltje op mijn reisblog zorgt dat er voor, dat het begint te kriebelen en dat er eigenlijk geen weg terug meer is.

Ik hoop dat velen van jullie die mijn eerdere reisblogs hebben gevolgd, dat ook nu weer willen doen en me zo steunen, door in gedachten een beetje met me mee te lopen.

1. Janine:
    9 oktober 2018
    Ik vind het geweldig Gerard en verheug me nu al op de komende trainings- en reisverhalen.
  2. Friede Groenendijk:
    9 oktober 2018
    Wat geweldig, Gerard, dat je weer op reis gaat. Heel veel plezier en geluk tijdens deze reis.
  3. Nico Waardenburg:
    9 oktober 2018
    Hoi Gerard, goed om te horen dat je weer op pad gaat, ik zal je weer met veel plezier volgen.
  4. Mattie Waardenburg Amerongen:
    9 oktober 2018
    Gerard met het mooie weer van deze week lijkt het ons heel lekker om de eerste trainingen te doen.wij vinden het dapper dat je zo'n verre reis wil ondernemen en zullen zeker je tocht volgen.XXX
  5. Ria W.:
    9 oktober 2018
    Geweldig Gerard. Met plezier zal ik je reisverhalen weer volgen. Succes met je trainingen. Ter herinnering, we hebben elkaar ontmoet in Brienne le Chateau. En tussen haakjes: ik heb, na een lange revalidatie, mijn tocht naar Rome kunnen voortzetten en ben in Juli aangekomen. Hartelijke groet, Ria
  6. Gerard:
    9 oktober 2018
    Wat een lieve en leuke reacties allemaal, daar alleen al voor zou je gaan lopen!
    @Ria: uiteraard herinner ik me onze ontmoeting nog en ik zag op de website van Pelgrimswegen dat je je tocht hervat hebt en uitgelopen! Ook de Italiaan, waarmee ik in Brienne liep, heeft nadat zijn voeten weer heel waren, de tocht volbracht.
  7. Ria Hurkxkens:
    10 oktober 2018
    Geweldige plannen weer, Gerard. Ook ik ga je weer volgen. Ben nu al benieuwd wat je van Thessaloniki vindt. Ik ben er vaker geweest en vind het een geweldige stad.
    Wat leuk, Gerard! Veel plezier en succes met de voorbereidingen. Ben nu al heel benieuwd naar je verhalen. Hartelijke groet, van andere Ria (van de route Nevers - Perigieux in 2016; ik heb vorig jaar gelopen van Perigieux tot Orthez en van Oloron-Ste.-Marie via de Col de Somport naar Monreal, vlak bij Puenta-la-Reina)
  8. Gerard:
    10 oktober 2018
    Fantastisch Ria, in Spanje is het altijd een feest om te lopen! Ga je dit jaar weer verder, richting Leon?
    Groetjes, Gerard
  9. Dico:
    Wat een goed idee.
    Maar ook: misschien voor je gaat een keertje samen eten of een borreltje?
  10. Gerard:
    10 oktober 2018
    Ik zeg eten mét een borreltje toe, Dico. Top idee, te lang geleden dat we elkaar gesproken/gezien hebben. Hier of bij jou, doe jij voorstel?
  11. Ria Hurkxkens:
    9 december 2018
    Hoi Gerard: Ik zie nu pas je vraag op mijn reactie. Ik ben van plan vroeg in het voorjaar weer verder te gaan. In elk geval vanaf Monreal en dan bij Puenta-la-Reina over de "Frances". Eigenlijk hoop ik nu door te kunnen lopen tot Santiago of zelfs tot Finisterre. Of dat gaat lukken weet ik nog niet. Als ik wel verder kom dan Leon denk ik erover het stuk te lopen dat jij met de twee Tukkers gelopen hebt: ook over de "del Salvador" en dan over de "Primitivo". Hartelijke groet en nogmaals succes met je voorbereidingen.
  12. Gerard:
    9 december 2018
    Hoi Ria, die route is prachtig ( en je krijgt er een aparte oorkonde voor), maar ik zou je wel aanraden het stuk van León naar Oviedo niet alleen te lopen. Je loopt soms op smalle paadjes langs afgronden en de streek is dunbevolkt. Een verzwikte enkel kan dan al een groot probleem vormen. Succes en hartelijke groet terug!