19e dag over het platteland naar Cerignola

3 april 2019 - Cerignola, Italië

We waren vroeg op en weg, dat zal niemand verbazen. De etappe leek wel een beetje op die van gister, maar was gelukkig iets gevarieerder, met 2 heuse stadjes, waar we ons 2e ontbijt namen (Orta Nova) en op een bankje lunchen (Stornara). Beide stadjes hadden een aardige kern, omgeven door spuuglelijke nieuwhoogbouw!

IMG_20190402_090741

In Stornara trokken we aardig wat bekijks met onze uitgebreide lunch. Cerignola, met een prachtige koepelkerk, zagen we al van verre liggen, maar ja, zien is niet zijn...

De kerk had weer eens niet thuis gegeven, maar we vonden een voortreffelijk alternatief via Booking. Maurizio appte de toegangscode tot het appartement en kwam even later ons in eigen persoon welkom heten.

Toen hij zag dat het hier om vader en zoon handelde, werd een deur geopend en kreeg Laurens zijn eigen slaapkamer met 2persoonsbed in plaats van een slaapbank. De koelkast was gevuld (er zat zelfs 1 biertje in) en Maurizio had zelfs een VFstempel voor ons. Eerst zonder inkt, maar we mochten het stempel houden. Later kwam hij daar met een stempelkussen toch op terug. Hij was allervriendelijkst en charmant, maar hengelde iets te nadrukkelijk naar een goede review op Booking. Ach, hij had'm verdiend.

DSC02907

Morgen een korte etappe, slechts 15km, dus we slapen uit (tot 7 uur). Ciao!

1. Lukas:
    3 april 2019
    Haha geef die man zijn review! Ik ben jaloers op het heerlijke weer in jullie foto's hoor, geniet er van
  2. Dico:
    3 april 2019
    Heerlijk, man. Goede nachtrust en fijne tocht morgen
  3. Gerard:
    3 april 2019
    Ik geef tot nu toe alleen tienen, of ik review niet (er zaten echt wel mindere adressen tussen). Maurizio verklaarde ons net tot vriend in Cerignola :-)
  4. Friede Groenendijk:
    4 april 2019
    Jullie foto's geven een prachtig beeld van de flora en fauna en het historische Italië naast het modern. Dank dat ik mee mag kijken op jullie reis!