15e dag Buonalbergo

29 maart 2019 - Buonalbergo, Italië

We hadden zelf een stevig ontbijt voorbereid van koffie, eieren met spek, sap en ook nog een restje pasta. Daar moesten we de Goede Herberg wel mee halen. De zon scheen uitbundig, maar hoog in Buonalbergo werd voor vandaag maximaal 10 graden opgegeven. Gelukkig liepen we in een buitenwijk van Benevento tegen een windjack voor mij aan voor slechts €10.

IMG_20190329_085447

We liepen door een raar landschap dat ook niet meer wist of het nou natuur of industriegebied was. De brug op de foto had zijn beste tijd gehad, maar we kwamen veilig over. De tocht over alsmaar hoger steigende heuvelruggen verliep sowieso erg voorspoedig: met de lunch (in een weiland achter de muur van een waterput uit de wind) hoefden we nog maar 8km.

DSC02776

IMG_20190329_104537

We namen het laatste stuk wat gas terug, mede door het moeilijke terrein dat steil op en af ging. In de straten van Buonalbergo werd het nog steiler. Het dorp is regelmatig verwoest door aardbevingen. Van de laatste grote van 1962 zijn nog over de gevolgen te zien: scheuren, kapotte daken en ook nog steeds veel compleet ingestorte huizen.

DSC02784

We slapen in een soort pelgrimsherberg, waar we de enige gasten zijn. De herbergierster zet voor ons en 2 Oostenrijkse dames van zekere leeftijd, die ergens anders zijn ondergebracht om 8 uur een maaltijd op tafel, alsmede ontbijt voor morgen. Dan lopen we naar Celle di San Vito over een hoogte van meer dan 900m, het hoogste punt van de Via Francigena del Sud.

DSC02782DSC02781

1. Dico:
    30 maart 2019
    Mooie verhalen weer een dito foto's. Leuk om op afstand met jullie mee te reizen. Fijne tocht vandaag.
  2. Friede Groenendijk:
    31 maart 2019
    Wat een prachtige foto's weer bij dit reisverhaal. Zo krijgen we een beetje een idee waar jullie doorheen lopen dag in dag uit. Dank je wel!
  3. Gerard:
    31 maart 2019
    De meeste en mooiste foto's zijn van Lauren's, ere wie ere toekomt. Hij fotografeert veel en graag en heeft ook een goede, echte camera bij zich. Na Bari zal je het met mijn snapshotjes moeten doen :-)