Meten = Weten

16 maart 2016 - Schoonhoven, Nederland

Afgelopen weekend heb ik de landelijke voorjaarsbijeenkomst van het Nederlands Genootschap van Sint Jacob in Amsterdam bezocht en ik kan niet anders zeggen dan dat ik 's avonds geïnspireerd thuiskwam. Ook wel moe, want het was een lange dag van reizen, workshops en natuurlijk wandelen.

Helaas werd de stadswandeling enigszins verstoord door een rondcirkelende politiehelikopter. Er was 200 man politie op de been om een demonstratie van 40 2016-03-12 14.06.53Pegida/NVU-aanhangers én 40 contra-demonstranten in goede banen te leiden.

De workshops waren op prachtige locaties in kerken rond de grachtengordel. Ik heb nu een offline GPS routekaart in mijn mobiel geladen, zodat verdwalen straks wel erg moeilijk wordt.

Het centrale thema van de dag was wat mij betreft wel de mantra 'alles wat je thuis laat, is mooi meegenomen'. Dit heeft me gemotiveerd mijn paklijst nog eens kritisch door te nemen en ... jawel ... flink te schrappen. Meten = Weten! De ruim 12 kg waar ik eerst niet dacht zonder te kunnen, zijn nu teruggebracht naar minder dan 9 kg!2016-03-16 10.50.01

En dat gewicht is inclusief een halve liter water en mijn tablet, die nog altijd niet retour uit de reparatie is en dus misschien wel thuisblijft. Het is nog maar 2 weekjes naar 1 april en het begint nu toch wel echt te kriebelen!