Meten = Weten

16 maart 2016 - Schoonhoven, Nederland

Afgelopen weekend heb ik de landelijke voorjaarsbijeenkomst van het Nederlands Genootschap van Sint Jacob in Amsterdam bezocht en ik kan niet anders zeggen dan dat ik 's avonds geïnspireerd thuiskwam. Ook wel moe, want het was een lange dag van reizen, workshops en natuurlijk wandelen.

Helaas werd de stadswandeling enigszins verstoord door een rondcirkelende politiehelikopter. Er was 200 man politie op de been om een demonstratie van 40 2016-03-12 14.06.53Pegida/NVU-aanhangers én 40 contra-demonstranten in goede banen te leiden.

De workshops waren op prachtige locaties in kerken rond de grachtengordel. Ik heb nu een offline GPS routekaart in mijn mobiel geladen, zodat verdwalen straks wel erg moeilijk wordt.

Het centrale thema van de dag was wat mij betreft wel de mantra 'alles wat je thuis laat, is mooi meegenomen'. Dit heeft me gemotiveerd mijn paklijst nog eens kritisch door te nemen en ... jawel ... flink te schrappen. Meten = Weten! De ruim 12 kg waar ik eerst niet dacht zonder te kunnen, zijn nu teruggebracht naar minder dan 9 kg!2016-03-16 10.50.01

En dat gewicht is inclusief een halve liter water en mijn tablet, die nog altijd niet retour uit de reparatie is en dus misschien wel thuisblijft. Het is nog maar 2 weekjes naar 1 april en het begint nu toch wel echt te kriebelen!

1. Sien en Jeroen:
    16 maart 2016
    Hoi Gerard

Zag je voorbij komen op de site bij Berrie :-)
    Je zult straks ook vertrekken voor de grote reis, spannend
    Zelf heb ik deze mooie route gefietst, met mijn zoon.
    Maar vorig jaar, op 2 dagen na, heeft mijn zoon vanuit thuis de route bewandeld.

Wellicht kun je wat slaapadressen via zijn site nog gebruiken straks, omdat het nog vrij recent is

Dit is het mooie van Santiago, wildvreemden gaan je volgen
    Alvast Bon Camino

Groetjes Sien en Jeroen uit Valkenswaard
  2. Gerard:
    16 maart 2016
    Dank je wel, Sien, ik ga Jeroen's blog lezen!
    Groetjes, Gerard