80e dag: San Roman - Melide

19 juni 2016 - Melide, Spanje

IMG_20160620_085217

Hoewel bijna alle bedden bezet zijn, word ik als eerste wakker, om kwart voor 8!

We vertrekken dan ook pas om 9 uur, aan de late kant, want we moeten weer meer dan 30 km afleggen.

De zon schijnt eindelijk weer eens volop en we hebben de schaduw van de karakteristieke holle Galisische paadjes hard nodig.

Shirt hangt te drogen aan rugzak

We lopen 'Spaans vlak': 100 meter klimmen, 100 meter dalen. Je wordt er goed moe van:).

's Avonds zegt de vrouw aan de balie van de herberg in Melide, dat het vanaf hier op de Camino Francés veel gemakkelijker wordt.

De Primitivo is veel zwaarder, laat staan de San Salvador!

We zijn alle drie wel toe aan een paar gemakkelijke etappes, 3 weken klimmen en dalen eist zijn tol en we zijn moe en hebben kleine klachten.

De albergue is nieuw en luxe en we hebben een privé-kamer voor de prijs van een slaapzaal. Ook voor morgen reserveren we direct; we hebben geen zin om tegen een 'compledo' aan te lopen.

IMG_20160620_081652

Als we 's avonds nog naar een pleintje bij de kerk lopen, om wat te eten en drinken, blijft de verwachte topdrukte uit. De Camino Francés gaat net langs de andere kant van het stadje en daar zijn dan ook de grote albergues gevestigd. Denken we, of is het ineens een stuk rustiger geworden? Morgen weten we het!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade