77e dag: A Fonsagrada - O Cadavo (Baleira)

16 juni 2016 - O Cádavo (Baleira), Spanje

2 klimmen naar de 1.000mHet ontbijt is super! De hoteleigenaar speelt voor kok en voor €5 is er koffie, scrambled eggs, vers sap, broodjes, vleeswaren, kaas, croissants, pain au chocolat. Teveel om op te noemen en op te eten!

Martin is in Santiago!

We vertrekken pas om kwart voor 9, direct met hoezen om en jassen aan. Ook voor vandaag wordt er zeer slecht weer voorspeld. Om die reden lopen we ook veel asfalt.

Het weer valt achteraf mee; er zijn 2 enorme hoosbuien, maar die vallen gunstig tijdens de lunch en in een klim met bomen om te schuilen. Natuurlijk worden we koud en nat, maar bij gister vergeleken is dit kinderspel.

Na een km of 30 zijn we in O Cadavo, waar we een goed, maar eenvoudig hotel met 3-persoonskamer vinden. Hier zijn ook weer 2 Duitse dames, die we steeds tegenkomen. Ze hebben een 16-daagse georganiseerde reis geboekt voor €2.300! Nou, dan draag ik mijn eigen zak wel!

Ondertussen krijgen we berichten binnen van kennissen die gefinisht zijn: Theo uit Nijmegen is al een weekje binnen, van de week Zora en (denk ik) Guus. De Belgen zijn er denk ik nog niet: Chris en Stefan namen de Norte en wilden feestvieren en voetbal kijken. Grumpy Daniel ben ik uit het oog verloren, maar ik denk en hoop dat-ie het gehaald heeft.

Broodje :)En gister finishte de Berlijnse Pool Martin, na een laatste monster-etappe van 55 km! Vandaag stuurde hij een foto, waarop ook de Japanse Asami staat. Ach, wij hebben een week om gelopen én met de Camino San Salvador en de Camino Primitivo 2 van de zwaarste routes afgelegd.

Morgen zijn we in Lugo, op 100 km van Santiago! Ook voor ons komt het einde in zicht! Het zal wel vloeken in de kerk zijn , maar ik ben het ook wel een beetje zat!

1. Mirjam Serry:
    17 juni 2016
    Man wat een prestatie ! Om trots op te zijn. Dat je het zat bent is niet zo gek succes met de laatste 100 km