49e dag; Uterga - Estella

19 mei 2016 - Estella, Spanje

IMG_20160519_071443Het bleef inderdaad lang onrustig in de slaapzaal. Daarnaast waren er bovengemiddeld veel snurkers en sommige pelgrims stonden al om half 6 op! Ik was dus niet geheel verkwikt toen ik zelf om 6 uur ook maar besloot op te staan.

Ik nam een espresso uit de automaat en trok de deur om half zeven achter me dicht. Ik heb de Camino het eerste uur voor mezelf, terwijl vogelgefluit me begeleidt. Prachtig!

Nog een selfie

Geleidelijk aan wordt het drukker met invoegende pelgrims en ik besluit na 2 uur lopen in Puente de Reina te ontbijten; café con leche en een stokbroodje ham/kaas. Als ik daar op mijn barkruk in de straat zit, word ik door talloze mede-pelgrims begroet. Een goed gevoel, ik ben weer terug bij mijn eigen groepje!

Het lopen gaat me gemakkelijk af, al moet ik toegeven dat ik bergop niet bij de snelsten behoor, maar dat maak ik op het vlakke en bergaf meer dan goed. In Lorca lunch ik paella en dan is het nog maar 2 uur naar Estella, een stadje met 14.000 inwoners.

IMG_20160519_081946Als ik eenmaal op orde ben en wifi heb, lees ik het berichtje van Dan dat hij in een andere herberg is. We spreken af op het centrale plein en nuttigen ons pelgrimsdiner voor een tientje. Daarna gaan we allebei naar onze eigen herberg terug. Dan om te slapen, hij is moe en heeft last van een enkel en ik om dit blog bij te werken. Voor het eerst sinds tijden ben ik weer helemaal bij. Het lijkt wel werk! Welterusten!

1. Sien en Jeroen:
    19 mei 2016
    Je gaat als een speer Gerard :-)

Groetjes uit Valkenswaard
    ( Jeroen gaat de volgende keer via Portugal, nieuwe uitdaging :-) )
  2. Dico:
    20 mei 2016
    Klinkt weer goed, Gerard. Mis je je wandelstokken niet?
    Goede tocht vandaag.
  3. Gerard:
    20 mei 2016
    Ik heb een nieuwe, houten wandelstok Dico, en die heb ik hier soms ook echt hard nodig!