50e dag: Estella - Los Arcos

20 mei 2016 - Los Arcos, Spanje

Kerk EstellaJa, het staat er echt: 50e dag. Ik ben nog nooit zo lang van huis geweest en al helemaal niet alleen. Maar het voelt goed, natuurlijk mis ik mijn vrouw, kinderen, familie, vrienden, hond en.huis af en toe, maar de Camino heeft ook veel

Herberg Los Arcos, links Daniel

te bieden en het is voorbij voordat je het weet. Vandaag was her prachtig weer, zonovergoten, wolkenloos en warm. De keus tussen 20 of 30 km was dus snel gemaakt. Bovendien had Dan nog last van zijn enkel en ik had gister al 30 gelopen. Het werd dus 20, Los Arcos.

Wijn om 8 uur 's ochtends!Dan pikte me om half 8 op bij mijn Albergue. Het was niet alleen een relatief korte, maar ook makkelijke etappe. Laten we zeggen: Spaans vlak. Dan moet je alsnog zo'n 400m klimmen en 400 dalen, maar daar draai ik  mijn hand niet meer voor om. Ik heb net uitgerekend dat ik al ruim  1100 km heb gewandeld, nog 700 te gaan!

Waslijn binnentuin Los Arcos

We slapen in Los Arcos bij de Oostenrijkse vrienden van Jacobus. Het is een fijn huis, met balkons en binnentuinen, waar nu mijn wasje hangt te drogen. Straks nog een menu del peregrino op het plein en vroeg naar bed. Morgen misschien naar Logroño, als ik Daniel zo gek kan krijgen.

1. Ria Hurkxkens:
    21 mei 2016
    Gefeliciteerd Gerard met je mijlpaal van 50 kilometer! Fijn, dat het zo goed gaat.
    Heb je nog bekenden ontmoet? Zoals Marcel en Elise? Of Duitse Peter uit Fulda? Of Franse Gerard uit Reims? Had je nog iets van Willie (die wij in Limoges gezien hebben) gehoord? Het 'waarbenjij.nu"-adres, dat hij mij gegeven had, werkt niet.
    Groetjes, succes en veel plezier verder
  2. Roel:
    22 mei 2016
    Grote klasse Gerard! Al 1.100 km gewandeld en 50 dagen van huis weg. Ga door, hou vol !
  3. Paul Keller:
    24 mei 2016
    Mooi man, de 50e dag al en ruim over de helft, grote klasse.
    Veel plezier verder.