21e dag: Les Billanges - Saint-Léonard-de-Noblat

21 april 2016 - Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk

Fraaie, slanke kerktoren

Ja,ja, vandaag 3 weken op sjok en om dat te vieren deed ik alles fout. Ongelogen, echt alles. Om te beginnen had mijn telefoon niet opgeladen vannacht, maar ja, om daar nu 's ochtends op te gaan wachten.

Bovendien wilde ik voor de Zwitsers weg het zijn aardige mensen, maar ik was nu aan andere toe. Ik had mijn boekje, de zon en mijn aangeboren jagersintinct. Bovendien, dit is Frankrijk, overal wegwijzers.

Nou ja, die stonden er ook wel, maar naar minuscule gehuchten die weer niet om mijn kaart stonden. Na tijden dolen, heuvel op, heuvel af, zag ik eindelijk een echte wegwijzer. Ik vermoed dat ik vandaag zo'n 6 km. extra heb gelopen. De zon had een dagje vrij genomen, het druppelde zacht uit een bewolkte hemel.

Hoe dan ook, ik liep niet helemaal fout, het werd en bleef na een uurtje droog, Midden-Frankrijk is mooi en ik wandel alsof ik er voor geschapen ben. Toch nam ik 2 keer de autoweg, terwijl naderhand bleek dat de wandelroute een stuk directer was en natuurlijk was het de 3e keer precies andersom. Ik zag Saint-Léonard al van verre liggen, maar voordat ik er was...pfff.

Op mijn tandvlees haalde ik de kerk, na een gruwelijk steile slotklim en wie trof ik daar? Nee. fout niet de Zwitsers maar Ria, die ook net op het plein aan het uitpuffen was. De boekhandel waar de sleutel van de gîte moest liggen, was al een tijdje failliet en bovendien was de gîte 'complet', hoorde ik later. Je vraagt je af met wie, weer de hele dag niemand tegengekomen?

TerugblikGelukkig is dit een groter, levendig plaatsje met meerdere Chambres d'Hotes en ik deel er nu een met Ria, voor maar 11 euro per nacht, inclusief ontbijt. Ria ging naar de pizzeria, ik kookte zelf, want ik had een aantal bederfelijke producten bij me. Morgen nog maar een dikke 20 naar Limoges. Ik geloof dat ik nu wel echt aan een rustdag toe ben... Nog even naar Prince luisteren en dan hopelijk goed slapen... Welterusten !

1. Mattie Waardenburg Amerongen:
    21 april 2016
    Wederom een enerverende dag voor jou en dan nu ook weer het overlijden van Prince. Voor mij was het een goede dag want de uitslag van de scan was goed!
    over drie maanden terug. Jammer van de gemiste foto's .groetjes mam en pap.
  2. Gerard:
    21 april 2016
    Da's goed te horen, van je scan!
    Morgen komen er weer ladingen nieuwe foto's, ik blijf ook steeds filmpjes maken, ook al lukt het uploaden hier niet.