22e dag: Saint-Léonard-de-Noblat - Limoges

22 april 2016 - Limoges, Frankrijk

Big City

De luchten boven Sint-Léo waren grijs en dreigend, maar toch heb ik zo goed als de hele dag droog gelopen. Ook mijn camera doet het weer, al ben ik weer vergeten selfies te maken.

Kathedraal

Alles (ver)liep voorspoedig, totdat ik ergens een bordje miste en dat te laat door had. Dat kostte me een uur tijd en 5 km. extra lopen. Ach, het gaat toch van de grote hoop.

Limoges is een grote stad, buitenwijken, drukke wegen en dus geen pretje om te lopen. De binnenstad en de kathedraal waren echter zeer fraai en ik was nog net op tijd om me voor de mis van 6 uur in te schrijven in het Compostella-register en mijn tampon te ontvangen. Pas daarna dook ik bij de zusters onder de douche. Ja, ook een pelgrim heeft zo zijn prioriteiten.

Zuster Madeleine vertelde me dat ik de eerste was en niet begreep waar de rest bleef. De refuge was volgeboekt, maar waar bleven de pelgrims? Toen ik boodschappen ging doen om half 7 kwam Ria aan en later verscheen ook nog Willy en een Nederlands stel, dat ik niet eens gezien heb. Allemaal Nederlanders op stap.

Willy komt uit Dommelen en loopt etappes, net als Ria. Hij is vanavond met de auto gearriveerd en kwam er vervolgens achter dat hij zijn wandelschoenen thuis had gelaten. Hij vertrekt nu morgen op nieuwe Lowa's, ik hoop maar voor hem dat alles goed gaat. Hij maakt nogal een relaxte indruk.

Ik was te moe om te koken en opende een pak gevriesdroogde chili. Al zou ik het thuis niet eten, het was best lekker en omdat het toch te veel was, kreeg Willy ook een bordje. Morgen rustdag.

1. Lukas:
    24 april 2016
    Nou, met pijn in t hart zeg ik gefeliciteerd met de beker..
    Het is in ieder geval wel goed om te horen dat je stug doorloopt :) ben benieuwd naar de verhalen als je terug bent!