1e dag: koperdieven

1 april 2016 - Vézelay, Frankrijk

Om 5 uur opgestaan. Henriëtte bracht me naar het station in Gouda, waar de jongens mij ook nog zouden komen uitzwaaien. Op het perron werd omgeroepen dat de trein naar Rotterdam niet reed wegens koperdiefstal. Gelukkig kwamen de jongens al aanlopen zodat we met zijn 4en naar Rotterdam reden. We kwamen ruim op tijd aan. De jongens gaven me allebei nog een handgeschreven brief mee, te openen in goede of juist slechte tijden. Zo lief!

We namen afscheid en zo liep IMG_20160401_064824pelgrim Jonas de haaienbek in. Op het perron wachtte me nog een verrassing: Fred en Mirjam kwamen me op dat vroege uur uitzwaaien. Waar heb ik het aan verdiend?

De Thalys bracht me razendsnel naar Parijs en zo wandelde ik om half 10 mijn eerste kilometers van Gare du Nord naar Bercy. De boemel bracht me van daar naar Sermizelles, 10 km. boven Vézelay. Dat was best nog een pittige wandeling, maar om 6 uur klokte ik in bij de nonnen.

IMG_20160401_200730

Het is een beetje een oud zooitje en er is geen eten, zodat ik uit eten ga in La Cocquile.

Na het eten vroeg naar bed.