2e dag: Vézelay - Anthien

2 april 2016 - Anthien, Frankrijk

IMG_20160402_120615

Ik was extra vroeg opgestaan en stond als eerste onder de douche. Na het ontbijt liepen we naar de kathedraal, waar de nonnen zouden zingen en ik de pelgrimszegen zou krijgen. Niet dus. Waarom weet ik niet, maar vandaag was het een uur later, pas om 8 uur!

IMG_20160402_120945

Dat duurde me te lang en ik vertrok voor de pittige etappe naar de herberg van Arno en Huberta in Le Chemin, een gehucht bij Anthien.

Het was de hele dag droog, maar grijs en een graad of 14. Duitse mede-pelgrims meldden voor de komende 4 dagen regen. Henriëtte vertelde net aan de telefoon dat het thuis lente is. Waar ben ik aan begonnen?

De herberg is een meevaller: een mooie oude boerderij die ze zelf opknappen. Ook de ontvangst is allerhartelijkst. Straks lekker mee-eten en morgen maar een kort stukje. Hopelijk valt het weer mee...

1. Henriette:
    2 april 2016
    Ik had toch even gewacht geloof ik, wat is nou een uur op deze reis....
    Maar fijn dat je het makkelijk gehaald hebt vandaag, hoop dat je een gezellige avond hebt met je medepelgrims! Xxx
  2. Walter:
    2 april 2016
    Heel veel succes Gerard, een echt avontuur lijkt mij. Zal je de komende tijd blijven
    volgen en ben heel benieuwd wat je allemaal zult gaan mee maken. Heel veel
    succes en geluk alvast.
  3. Harry Rullmann:
    3 april 2016
    De eerste week is het moeilijkst Gerard. Hoe minder je verwacht, des te groter word je acceptatievermogen en dankbaarheid. Ga vooral door met genieten.
  4. Viviene:
    3 april 2016
    Wow Gérard. Het avontuur nu echt begonnen! Duitsers hebben per definitie nooit gelijk dus het weer zal wel meevallen net zoals de lente hier behoorlijk tegenvalt. Groetjes viviene
  5. Mattie Waardenburg Amerongen:
    6 april 2016
    Lieve Gerard,
    Nou gelukkig kregen wij net je verslag vanaf de 3e dag. Gisteren eerst maar je vrouw gebeld en die wist ons een beetje bij te praten over de slechte WiFi ontvangst en de haperende telefoon. Je hebt wel in één dag 32 km gelopen dat is te gek man!
    Hier alles goed. Morgen wil ik voor het eerst weer boodschappen gaan doen met de auto.Nieuwsgierig hoe dat bevalt.
    Groetjes van Ma en van Mij