17e dag: Gargilesse - Crozant

17 april 2016 - Crozant, Frankrijk

Wat een mooie route vandaag, bijna alleen maar geitenpaadjes, heuvel op, heuvel af, door bossen, langs beekjes en La Creuse. Veel plassen, modder, blubber en soms had je het idee dat het pad zelf een beekje was geworden. Niet zo verwonderlijk dat mijn daggemiddelde dichter bij de 3 dan de 4 km. per uur lag.

Ruïne van CrozantCrozant ligt prachtig, maar voor je er bent... pfff. En natuurlijk moest ik in Crozant-Bourg zijn. Aan het eind van een lange, zware dag duurt dat lang en is het zwaar. Ik had mijn zinnen gezet op de gemeente gîte, maar ja, het was zondag en dan is de Mairie dicht.

Gelukkig had ik meer telefoonnummers en ik begreep dat de sleutel van de gîte in de bar brasserie was te verkrijgen. Soms zie je tegen zaken op en dan regelt het zich van zelf!
'Mijn' gite
Vanaf Gargilesse volgt de Voie de Vézelay weer één spoor, maar daar is weinig van te merken: ik ben de héle dag geen mens tegen gekomen en ook in de gîte ben ik weer alleen. Ach, het bevalt me wel. Vanavond pasta van allerlei restjes die ik nog heb. A demain!