Dag 2: Biezenmortel

27 april 2017 - Biezenmortel, Nederland

Ik was vroeg uit de veren en liep al om half 9 over de dijk van de Afgedamde Maas Woudrichem uit en een lint van dorpjes door zoals Rijswijk en Andel. Hier en daar ving ik een flard op van een aubade, veel huizen hadden de vlag uit. Naarmate de dag vorderde, nam de bewolking toe en werd het fris. De wandeling door de Loonse - en Drunense Duinen was prachtig en bracht me in herinnering terug naar de fietsvakantie met mijn gezin in 2002. Het is meivakantie en erg druk.

Ook op de camping in Biezenmortel is het druk, caravans en bungalows zitten vol, dus er zit weinig anders op dan in mijn tentje te overnachten. Van de boerin krijg ik een gebloemd dekbedje mee, het wordt weer een koude nacht met vorst aan de grond. Van de boer mag ik een fiets lenen om naar het dichtstbijzijnde restaurant te peddelen, waar de keuken net een kwartier dicht is:(. Ik krijg van de waardin uit meelij een broodje ham kaas, dat ik met 2 biertjes wegspoelen.

Een beetje jaloers denk ik aan mijn ouders, die nu op hun zestigjarige huwelijksfeest een luxe 5-gangen diner genieten. Tja, wie moest er ook alweer zo nodig naar Rome? Morgen beter, hoop ik, op weg naar de Pelgrrimshoeve in Vessem.

1. Mirjam Serry:
    29 april 2017
    Hoop dat je een beetje geslapen hebt. Loonse en Drunense duinen zijn mooi. Een aantal keren met de paarden gereden. Pappa en mamma hebben lekker gegeten
  2. Mattie Waardenburg Amerongen:
    29 april 2017
    Ja Gerard, het was een fijne goed door jou verzorgde avond. Taxi heen en terug keurig op tijd. Met de amuse en slokje vooraf werd het een 6 gangen menu.Ook het wijngebeuren ging van de overvloedige informatie gepaard .de avond was echt een succes waarvoor alsnog onze dank.Wij kregen trouwens bezoek van de deelgemeente voorzien van een boeket en twee boeken over Rotterdam, alsmede een felicitatie van Paleis Noordeinde , de comm.van de Koning in Zuid-Holland en een doos met choolade met felicitatie van Aboutaleb toegestuurd.We zijn dus niet vergeten! Ook hopen we dat jij vanavond een beter onderkomen vindt en dat je je beter voelt.Groet en liefs , pap en mam.