25e dag: La Coquille - Thiviers

25 april 2016 - Thiviers, Frankrijk

Grijze luchten onderwegGoed geslapen, maar helaas werd ik om 5 uur wakker gebeld door een onbekend nummer. Toevallig had ik net een mailtje van Tele2 over dit soort praktijken gehad en natuurlijk niet teruggebeld. Maar ja, slapen lukte daarná ook niet meer.

Na een goed ontbijt nam ik hartelijk afscheid van Greg en Heidi. Het beloofde een mooie dag te worden met een korte etappe. Ik liep een tijdje op met 2 oudere Franse heren, die ook op weg waren naar Thiviers, maar of dat ik nou te snel ging of dat ze mijn gezelschap beu waren, ik weet het niet, ineens liep ik weer alleen.

Toen ik net klaar was met de lunch, liepen ze me achterop, samen met een groepje van 4 jongeren. Het werd zo een hele optocht, maar de groep viel weer snel uiteen. De Fransen moesten uitpuffen, de jongeren gingen nog eten. Ik zag ze later nog terug in de herberg van Thiviers, waar we een gezellige namiddag op het gras in de achtertuin doorbrachten.

Pelgrims herberg ThiviersOmdat er geen faciliteiten voor eten zijn in de herberg, gingen we later ook nog uit eten in het enige restaurant van het stadje. Veel keus was er niet: foie gras, entrecote en frites, maar het was wel gezellig. Het clubje is onderweg organisch gegroeid en bestaat uit een jonge vrouw uit Amersfoort, Sora, die in België gezelschap kreeg van 2 Vlaamse vrienden, Chris en Stefan. Later, in Vézelay kwam daar nog de Nederlandse Guus bij. Wel bijzonder, ik denk dat de gemiddelde leeftijd op de Camino boven de 60 ligt. Morgen gelukkig ook weer een korte etappe van 20 km. naar Sorges. Ik heb al een slaapplek gereserveerd.

1. Mattie Waardenburg Amerongen:
    26 april 2016
    Ha gerard, Leuk dat we van jou nu ook eens een foto te zien krijgen.Je ziet er goed uit jongen.Je hebt toch wel geboft met het mooie weer, want het is hier bar en boos.sneeuw, hagel etc.Ook een leuke foto van het thuisfront.Hou je goed ,,
    Groetjes van ons.