26e dag: Thiviers - Sorges

26 april 2016 - Sorges, Frankrijk

Kerk ThiviersNa een goed, bijna Hollands ontbijt, boog het clubje af naar rechts, naar de supermarché, wat mij de kans gaf er langs de kerk vandoor te gaan. Het zal vandaag ongetwijfeld weer een prachtige etappe zijn geweest, maar ik heb er weinig van gezien door de nevel en laaghangende wolken.

Even na 12 liep ik het voorlaatste dorp van betekenis vóór Sorges binnen -Negrondes- en ik zag vanuit mijn ooghoeken een chaufeurscafé. Er zaten maar 3 mensen, maar ik zat nog niet, of het stroomde vol. Potage, koud buffet, entrecote met frites, koffie met gebak en een karafje wijn voor €11! When in France, act like a frog :).

Refuge SorgesHet was gelukkig nog maar een uurtje lopen, ik voelde de wijn wel. De refuge was nog dicht, maar de 5 plekken werden snel gevuld door de 2 oudere Fransen en een stel Tukkers, dat ik heel kort in Limoges had gezien.

Het zijn leuke mensen, volkse types, vanuit huis vertrokken, verstokte rokers en drinkers en dat is ze ook wel een beetje aan te zien. Veel meer weet ik nog niet van ze, want we moesten aan tafel :)

1. Laurens:
    28 april 2016
    Het is leuk te lezen dat de mensen die je onderweg tegenkomt een steeds belangrijkere plaats innemen. Vooraf had ik de pelgrimage toch een beetje eenzaam voorgesteld, maar je doet volgens mij zo behoorlijk wat sociale contacten op!