dag 5 en 6: Nevers

6 april 2016 - Nevers, Frankrijk

Het heeft 's nachts flink geregend en ook nu spettert het flink door, tot aan de koffiepauze na 2 uur wandelen. Het is mijn eerste bui en ik vind het niet erg. Theo heeft een dompelaar bij zich en we drinken de oploskoffie op de stenen leuning van een brug over een zijtak van de Nievre.

IMG_20160405_130635Nevers nadert, Theo loopt daarheen, ik zie wel hoe ver ik kom, er zijn alternatieven genoeg in Guerigny, Urzy en Pont St. Ours. Maar het lopen gaat lekker en goed gezelschap is ook wat waard. Natuurlijk zijn de laatste kilometers zwaar, maar het zijn er ook 34 vandaag!

In Coulanges missen we een afslag en ik herken de treurige buitenwijk van een campervakantie met Henriëtte! In het VVV vragen we de weg naar het klooster van IMG_20160405_154503Bernadette (Lourdes), waar we een gîte met ontbijt voor 2 nachten nemen. We zijn allebei toe aan een rustdag en Nevers is een mooie, oude stad. Bovendien lig ik nu al 2 dagen voor op schema; aard van beestje, ik moet mezelf een beetje afremmen.

Theo en  ik gooien al onze restjes eten bij elkaar en maken daar nog een smakelijke maaltijd van: vooraf soep met brood en kaas en dan een mix van macaroni en gepelde tomaten (Theo), good noodles en linzen (ik). Okay, okay, en een halve fles wijn. Maar die heb ik dan ook het hele stuk gesjouwd.

Ondanks de rustdag waren we toch weer om 7 uur op. De lucht was strakblauw, later kwamen er meer wolken, maar het bleef zonnig. Perfect weer voor een stadswandeling.

Aan de woestkolkende Loire toonde ik Theo de camping aan de overkant links, de route rechtdoor die hij neemt en het grasdijkje rechts dat ik ga lopen. We gaan ieder ons weegs,

Kathedraal Nevers

wie weet komen we elkaar verderop weer tegen, we blijven elkaar(s blog) in ieder geval volgen. En straks koken we nog een gezamenlijke pasta-maaltijd. Met wijn, anders moet ik dat morgen weer meezeulen :)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mirjam Serry:
    7 april 2016
    Wat een prestatie man 34 km!! Jammer dat jullie wegen scheiden , goed gezelschap is ook wat waard . Geniet van he rustdag
  2. Laurens:
    7 april 2016
    Afremmen lijkt me inderdaad verstandig. Je hebt toch tijd genoeg, dus waarom het risico lopen jezelf te forceren?

Evenwel ben ik benieuwd wie je nog meer allemaal tegen gaat komen onderweg.
  3. Jessica:
    7 april 2016
    Superleuk dat je deze reis maakt!!!!!!!!:))):))))