9e dag, Augy-sur-Aubois - Ainay-le-Château

9 april 2016 - Ainay-le-Château, Frankrijk

Bever3

René probeerde me nog over te halen om de route naar Charenton te nemen. Hij had Ria daar al heen geloodsd, ik kreeg via hem de groeten van Theo, die daar vandaag ook zou aankomen en er waren al 2 Duitsers.

Oude stadspoort

Dat werd me iets te gezellig, bovendien heb ik geen haast om een nog kortere route te nemen. Ik houd me dus aan de planning en loop vandaag naar het oude stadje Ainay-le-Château, zo'n 23 km.

De weg voert weer lang langs het kanaal en ik ben blij dat ik de laatste 6 km asfalt raak. Al die graspaden en blubber schiet niet op, al zie ik wel mooie kasteeltjes en zelfs een bever.

Schoenen kastje Ainay-le-Chateau

Ik kom te vroeg aan bij de gemeente herberg, maar krijg wel een biertje en mag mijn rugzak parkeren. Tijdens de bezichtiging van de stad valt me ook hier de leegstand en verpaupering op. Ik ondersteun het stadje maar door bij de lokale alimentation wat inkopen te doen en niet bij de Intermarché, die ook vlakbij zit.

Ik ben weer de enige pelgrim hier; speciaal voor mij wordt er straks gekookt en mijn wasje draait al. Ik kan iedereen aanraden pelgrim te worden, het maakt het leven een stuk simpeler. Morgen loop ik zo'n 25 km door naar het gehucht Bouzais, voorbij Saint Amand Montrond.