74e dag: Pola de Allande - Berducedo

13 juni 2016 - Berducedo, Spanje

IMG_20160612_084152In ons 9 jaar oude gidsje staat een korte maar zeer steile klim, maar daar klopt weinig (meer) van. Het pad leidt naar het dal en klautert er een tiental kilometers later en 500 meter hoger weer uit.

Omdat we vermoeden dat we in A Mesa niets dan een kale herberg zullen vinden, stoppen we een uurtje eerder in Berducedo, waar een winkel moet zijn. De albergue municipal is weer treurig, maar er  is een nieuwe bar-restaurant, met kamerverhuur!

Bar restaurant hostal BerducedoDe uitbater heeft geen 3-persoonskamer, zodat ik een dure eigen kamer neem, maar als we het prijsverschil met zijn drietjes delen, betalen we nog maar ieder €15! Het verschil met de albergues is zo gering, dat het vreemd is dat niet iedereen dit doet. Gelukkig maar.

Vandaag voetbalt Spanje, het staat op, maar er kijkt bijna niemand. Blijkbaar leeft 'Spanje' hier in Asturias niet zo.

We eten weer prima, zelfs frietloos, met rijst, sla, linzen en calamares. Als we ons bedje voor 1 nacht inkruipen, is het wasje door de avondzon en harde wind al droog.