71e dag: Grado -Salas

10 juni 2016 - Salas, Spanje

Terugblik op Grado

Het is meteen in Grado al flink klimmen, maar na 5 km en anderhalf uur is het leed geleden en is de route Spaans vlak. We doen het vandaag bewust rustig aan, een schamele 22 km.

Snelweg in aanbouwVolgens ons gidsje telt de herberg slechts 6 bedden en we kloppen er eigenlijk tegen beter weten aan. We verwachten 'compledo', maar er is plek zat en we krijgen zelfs min of meer een eigen kamertje: 2 stapelbedden, zodat we in een handomdraai met één matras op de grond, drie onderbedden hebben.

Er staat ook een knoeperd van een was- en droog machine. Voor € 3,50 maken we de gehele uitrusting weer eens goed fris. Op den duur schieten al die handwasjes toch tekort.

IMG-20160610-WA0010We schuiven in een restaurantje op hetzelfde pleintje aan bij twee Engelsen, waarvan ik eerst op basis van hun omvang dacht dat het Amerikanen waren, totdat hun humor de nationaliteit verraadde.

We eten prima; soep, stoofpot en daarna - op speciaal verzoek van de kolossale Engelsen ook nog karbonades met frites. Voor de prijs maakt het allemaal niet uit; een pelgrimsmenu is bijna heilig :-)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl