66e dag: Cabanillas - Buiza

5 juni 2016 - Buiza, Spanje

Ook vandaag moeten we veel klimmen, maar veel gemakkelijker dan gisteren. We lopen veel asfalt en brede grindpaden en we verliezen minder hoogte met afdalingen.

De spaarzame dorpjes onderweg worden benut voor koffie en lunch. We hebben nog steeds geen proviand, want op de bakker na zijn alle winkels gesloten.

Mooi beekjeOmdat we denken dat er in de herberg van Buiza geen voorzieningen zijn en het niet aannemelijk is, dat hier ook een dorpsfeest aan de gang is, informeren we naar een restaurant in de buurt.

Dat blijkt er te zijn, één kilometer de verkeerde kant op. Dat betekent later ook weer een extra kilometer, maar dat is beter dan met een lege maag naar bed. Bar-restaurant 'Rabocan' blijkt echter een voltreffer, ze verhuren er ook kamers!

RabocanWe knijpen dus vandaag na 24 km in de remmen en trakteren onszelf op een halve liter ijskoude pils. De gastheer is een zakenman en rekent ons een mooi prijsje; voor 2 grote kamers en halfpension betalen we slechts € 40. En het eten is ook nog eens goed, ik kan zowaar als eerste gang een groentenstoofpotje bestellen :-)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mattie Waardenburg Amerongen:
    10 juni 2016
    Je maakt het jezelf weer eens niet makkelijk maar zo te lezen heb je wel gemotiveerd gezelschap.Ondanks die omweg ben je toch aardig opgeschoten.Nog zo'n kleine 2 weken ? Ook alvast gefeliciteerd met de verjaardag van Lorraine morgen! Groetjes van ons en goede reis!