60e dag: Boadilla del Camino - Carrión de los Condes

30 mei 2016 - Carrión de los Condes, Spanje

Nog maar 6km te gaan

Een jong, Russisch stel staat als eerste vroeg op, maar ik weet het vol te houden tot half zeven. Er is geen ontbijt en dus loop ik evengoed weer om kwart over zeven buiten.

Vlak buiten Boadilla loop ik een dijkje op en -flits- ik word geteleporteerd naar de Vlist.

Canal de Castillia

Het is het Canal de Castillia, maar compleet met riet, kroos en kikkers had het net zo goed een Zuidhollands landschap kunnen zijn.

Bij Fromista steek ik het kanaal over en ontbijt in de eerste bar die open is.

De weg naar Carrión is lang en kaarsrecht, met af en toe een dorpje om het eentonige landschap te onderbreken.

Ik check in bij de nonnen van Santa Maria en krijg helaas een bovenbed toegewezen.

Op een terras eet ik een broodje worst en ik ken en herken bijna elk pelgrimsgezicht dat voorbij trekt. Eerst komt Martin de Pool bij me zitten, al snel gevolgd door de Tukkers en later ook nog Asami, zoals het Japanse meisje blijkt te heten.

We blijven allemaal lang in de zon zitten en omdat niemand zegt honger te hebben, ga ik alleen uit eten. Dat zou thuis zieliger zijn en klinken dan hier: veel pelgrims lopen en eten alleen.

Elise en Martin vermaken zich met tandenloos oudjeHet pelgrimsmenu vermeldt verrassend genoeg konijn en ik laat het me goed smaken. Je mag jezelf best een beetje verwennen als je 60 dagen op stap bent!