52e dag: Logrono - Nájera

22 mei 2016 - Nájera, Spanje

WegwijzerDoor de Feria ging de onrust op straat lang door en binnen begonnen de Finse kamergenoten al vóór 5 uur te pakken! Uiteraard werd iedereen er wakker door; wij stonden ook maar op en liepen al om half zeven buiten.

Via buitenwijken, een park en een stuwmeer liepen we 3 uur later Navarete binnen. Eindelijk ontbijt, koffie en omelet. Ook vandaag was de keus tussen 20 en 30 km., zonder alternatief er tussen.

We voelden ons fit genoeg om door te lopen en drijfnat waren we toch al!

Darm skiesHet resterende stuk naar Nájera was gemakkelijk, maar ook niet fraai: veel snelweg, industrie en lelijke loodsen.

Ook het stadje zelf is niets bijzonders. Ik ben zo moe, dat ik meteen op mijn bed in slaap val en pas ruim 2 uur later wakker wordt.

Snel neem ik nog een douche en doe mijn wasje. Die zal morgen wel niet helemaal droog zijn, maar ik heb een extra setje. We komen in een veredelde snackbar terecht en eten sla en spaghetti, het lijkt wel of we in Italië zijn.

Tot Navarete was het droog

Dan en ik kunnen goed samen, geen idee waarom, maar we kunnen het prima met elkaar vinden. De tafeltjes om ons heen worden ook allemaal door pelgrims bevolkt, de meesten ken ik inmiddels wel. Gezamenlijk houden we zo heel wat Spaanse dorpen levend.

1. Laurens:
    24 mei 2016
    Het zou me niet verbazen als verschillende dorpen inderdaad drijven op de horde pelgrims die elk jaar langs sjokt. Ben benieuwd hoe ze er buiten het hoogseizoen bijstaan.