47e dag: Zubiri - Pamplona

17 mei 2016 - Pamplona, Spanje

Puente Magdalena, toegang tot PamplomaOok in Zubiri doen ze niet aan ontbijt, maar de dorpen liggen hier doorgaans niet verder dan 5 km uit elkaar, dus dat is snel goedgemaakt. Ik loop weer de hele dag op met Daniel. We gaan niet zo snel - hij heeft nog last van de Pyreneeën-etappe en een jetlag- maar toch halen we nog genoeg mensen in.
Straatbeeld Pamplona

Na een korte pauze voegen we achter een groepje in, als een vrouw uit dat groepje struikelt en echt plat op haar giegel gaat. Haar bloedneus was niet te stelpen, ze jammerde onbedaarlijk en werd uiteindelijk per ambulance afgevoerd. Einde Camino?

Door ons vroege vertrek zijn we ook aan het begin van de middag al in Pamplona en we besluiten direct over de Puente Magdalena bij de herberg van de Duitse vrienden van Jacobus, Paderborn, te gaan slapen.

Omdat we zo vroeg zijn, maken we ook nog een rondje stad en loop ik meteen langs het postkantoor: geen pakje.

Na wat heen en weer gebel en -sms blijkt het voor mij essentiële pakketje morgenochtend te gaan arriveren.

Geen probleem, ik wilde toch een dagje rust nemen om de stad te zien. Bovendien was mijn laatste rustdag in Périgueux!

Brug bij PamplonaDaniel loopt door, maar we wisselen gegevens uit om elkaar terug te kunnen vinden. Ik loop net wat sneller, dus dat moet in een paar dagen kunnen. Pamplona is trouwens voor iedereen een aanrader!

1. Laurens:
    20 mei 2016
    Mooie foto's bij dit verhaal!
  2. Paul Keller:
    20 mei 2016
    Mooie foto's Gerard, alleen wat vrolijker kijken!!
  3. Mirjam Serry:
    21 mei 2016
    Je ziet er goed uit broeder xx