42e dag: Orthez - Sauveterre-de-Béarn

12 mei 2016 - Sauveterre-de-Béarn, Frankrijk

IMG_20160512_102207Ik ben vroeg op en daardoor ook vroeg weg. Het is vandaag weer eens zonnig, totdat ik Sauveterre bereik; ik ben net voor de bui binnen. Er zitten vandaag weer een aantal stevige klimmen in het parcours en ik ben blij dat mijn rugzak nu een stuk lichter is.

De aankomst bij Sauveterre is zeer mooi: langs de snel stromende Gave moet je 225 uitgesleten stenen treden langs de Donjon op en dan sta je op het dorpsplein. Het stadje zelf heeft betere tijden gekend en mijn slaapplek is daar geen uitzondering op.

Bovenstad SauveterreHet pand is oud en vervallen, maar Yves, huurder, hippie en oud-pelgrim is aardig en doet zijn best. En er is wifi: voor het eerst deze week kan ik mijn blog bijwerken. Wat er niet is, bij het avondeten, is drank.

Ja, er is water en thee, maar geen wijn! Gelukkig is de prijs voor overnachting en eten 'donativo' :) Grapje, ik zal gul geven. Van een keer niet drinken, zal ik toch niets krijgen? Toch?

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mattie Waardenburg Amerongen:
    13 mei 2016
    Ja Gerard bij het horen van Le Pin Sec komen ook bij ons veel goede herinneringen boven; ik kan de krekels horen. Fijn dat het blog weer is bijgewerkt.Alleen het terugsturen van je batons is ons niet duidelijk, heb je daar dan juist niet veel steun van in de pyreneeen? Hoever ben je daar nu nog vandaan en hoelang doe je in jouw berekening over om in Pamplona te komen ?We horen het wel.Als je maar goed voor jezelf zorgt.liefs en groetjes.
  2. Harry Rullmann:
    13 mei 2016
    Ha Gerard, overnachten bij Yves en zijn vriendin/partner is bijzonder, maar ze doen erg hun best met de maaltijd. Ben je nog in bad geweest daar? Dat bad deed mij denken aan The Young Ones, toen Neil zijn fiets terug vond in het badwater.
    Groet, Harry
  3. Harry Rullmann:
    13 mei 2016
    Slaap je vanavond bij de Bask in/net buiten Ostabat, om vanavond mee te kunnen zingen? Hopelijk over 2 dagen mooi weer in je Pyreneeën etappe.