41e dag: Beyries - Orthez

11 mei 2016 - Orthez, Frankrijk

StreetviewSlecht geslapen, maar dat was te verwachten. De lucht is grijs, in de Pyreneeën dondert het, maar hier is en blijft het droog. In Sault haal ik Emilie tijdens een pauze in en ik zie haar verder die dag niet meer terug. Weer de bus genomen?

Hotel de La Lune

In een bos vlak voor Orthez neem ik een detour naar een uitkijktoren en bij gebrek aan een picknicktafel of iets dergelijks, lunch ik daar ook maar meteen. Vannacht slaap ik in Hotel de La Lune, een oud torenpand met een fraaie binnenplaats en stenen wenteltrap. Als pelgrim slaap je nog eens ergens en dat voor €8!

Vandaag gaat de stofkam door mijn uitrusting. Ik stuur mijn jas, een broek, een trui, een thermohemd en een handdoekje retour naar Nederland, terwijl ik in de refuge een boek, een pot oploskoffie, een stuk ossegalzeep en mijn wandelstokken achterlaat. Al met al ben ik zo'n 3 kg lichter. Dat moet toch schelen straks?

Van Henriëtte krijg ik de sms dat mijn medicijnen ook op de post zijn, naar Pamplona. Nu maar hopen dat dat allemaal goed gaat...