3e dag: Anthien - Saint-Révérien

3 april 2016 - Saint-Révérien, Frankrijk

Er was slecht weer, regen en 11 graadjes voorspeld, maar pelgrims hebben hun eigen meteo: het werd een prachtige, zonnige dag! Na een goed ontbijt en een allerhartelijkst afscheid van Arno en Huberta, kwam ik onderweg Theo tegen en we besloten samen op te lopen.
Corbigny, oude Romeinse weg
We waren al voor de middag in Corbigny, mijn eigenlijk reisdoel voor die dag en dus besloten we na boodschappen in een Casino en een Grand Crème op het terras, door te lopen.

Er is niet veel in deze streek, behalve de réfuge municipal in Saint-Révérien, 20 km. verder. Met de 12 die we al gelopen hadden, betekent dat voor mij een record, zeker in een pittige, modderheuvel etappe.

2016-04-04 07.46.01We kwamen om half zes aan (half 9 vertrokken) en de beheerder stond ons al op te wachten. De beste man heet ook Gerard en beheert een klein winkeltje in de boekenkast. Hij koopt handig in en hanteert spotprijsjes: fles Bordeaux €2,50, magnetron-maaltijd €2,70.

Ik was even in lichte paniek omdat mijn telefoon niet meer oplaadde (contact met thuis en GPS), maar na een beetje frutselen deed-ie het weer. Moe maar voldaan doken Theo en ik ons bed in een 2 persoonskamer in. In de kamer ernaast lag Jacques, een Franse pelgrim te hoesten en snurken en volgens Theo ook vaak in discussie met zichzelf.

Morgen een makkie van 16 km.

1. Mirjam Serry:
    7 april 2016
    Mooi geschreven fijn dat t zo goed gaat ! Morgen een makkie