15e dag, La Châtre - Neuvy-Saint-Sépulchre

15 april 2016 - Neuvy-Saint-Sépulchre, Frankrijk

Je hoort het wel eens in de Tour de France: renners die een rustdag slecht verteren en pap in de benen hebben. Zo'n dag had ik vandaag. Een hele rustdag was ook teveel eer voor La Châtre, een halve was beter geweest. Enfin, gelukkig hoefde ik maar 19 km.

Zomers doorwaadbaar...De paadjes die ik loop zijn onverhard, gras, grint, modder en ze worden in de dalen vaak doorkruist door snelstromende beekjes. Die zullen in de zomer best doorwaadbaar zijn, maar nu staat het water vaak kniediep.

De Rue du Marechal Foch (googlen) wordt vanaf Nr.1 steeds smaller en grijzer en ik moet op 11 zijn, bij Mr.& Mme. Beaufrère (zwager?). Hij is nors, accepteert wel mijn hand en mompelt dan "moment". Dan verschijnt zij en ze is het tegenovergestelde van haar man: vrolijk, vriendelijk en goedlachs. De gîte is vast haar idee.

Gite in NeuvyDe gîte zelf is een enorme meevaller. Als ik haar was zou ik daar mijn intrek nemen: Een ommuurde tuin, grote keuken, 2 slaapkamers boven en ook 2 wastafels, 2 wc's en 2 douches. En dat alles voor mij alleen voor het astronomische bedrag van €12! Je zou bijna een rustdag nemen...