11e dag, Bouzais - Le Châtelet-du-Cher

11 april 2016 - Le Châtelet, Frankrijk

Charmant bruggetje voor de gite

We zijn vroeg op, de Duitsers moeten zuruck ins Heimat. Ze hebben het niet goed voorbereid en zijn slecht uitgekomen en geven Frankrijk en de Fransen de schuld. Tsja, ik vind dat ze zich als verwende toeristen opstellen; de één spreekt niet eens één woord Frans!

Kerk van Puyferrand (Chatelet)

Om 8h15 loop ik de stromende regen in, om na 300m. weer terug te keren: oubliers mes batons... Natuurlijk had ik gister aan de (voortreffelijke) maaltijd niet moeten pochen dat mijn regenjas het enige ongebruikte attribuut tot nu toe was :(

Toch is Jacobus bij me, als ik na 4 uur! sjokken denk dan maar ergens staande onder een boom te gaan eten, wordt het ineens droog, en kijk, een bankje...Merci!

Het blijft droog, ik fotografeer de beide kerkjes van Le Chatelet en daal af naar de Grande Rue. Hotel du Pont Bayard zit niet alleen aan het verkeerde eind van het dorp, nee, het zit ook aan de verkeerde kant van de economie: stoelen op de tafels en de luiken toe. Maar ik heb gereserveerd, toch?, sputtert de toerist in mij. Er hangt een bordje dat pelgrims aan de overkant terecht kunnen.

Ik bel en kom terecht in een 8-persoons appartement, Mme Thevenet (verstaat mijn wielerbrein) komt later.

De gite er tegenoverIk douche, doe mijn wasje en werk met een half flesje wijn uit de koelkast (is dat niet Ametikaans?) mijn dagboekje bij. In de koelkast staat ook nog een koude schotel boekweit met gehaktballetjes en een puntje quiche. De toerist in mij is het zwijgen opgelegd, de pelgrim geniet. Oké, nog één klacht dan, omdat dat goed is voor de kijkcijfers: ik heb een beetje last van mijn onderrug, misschien kou gevat in de regen? Morgen verder!