10e dag, Ainay-le-Château - Bouzais

10 april 2016 - Bouzais, Frankrijk

Velden vol voorjaar!Er was een prachtige dag voorspeld en het werd ook een prachtige dag. Na een stevig ontbijt begeleidde Anne me een stukje op weg om daarna zelf terug te joggen. Ze hospitaliseert al lang en gaat zelf over 2 weken de Camino del Norte lopen. Bij Chârenton-du-Cher loop ik weer langs het kanaal, het is heerlijk weer, zondag, en toch kom ik nauwelijks mensen tegen, laat staan pelgrims. Ik doe rustig aan, omdat de gîte pas om 4 uur open gaat en arriveer toch nog een half uur te vroeg.

De hond in de put vindenDe 2 Duitse vrouwen die ik op dag 1 al tegenkwam zitten al te wachten. Het is hun laatste nacht, morgen nemen ze de trein naar Limoges en Parijs. Als ze klagen over het vieze logeeradres in Chârenton, springt Maria (,ja, je komt steeds dezelfden tegen) in de bres: het was juist super, eigen kamer en badkamer. Vreemd, hoe 2 meningen over een adresje zo uiteen kunnen lopen. Ben benieuwd wat Theo er van vond, die sliep daar volgens (Ma)Ria ook, maar zit nu 14 km. verder.

En weer langs het kanaalIk zit hier in ieder geval goed, lekker in het zonnetje mijn blog bijwerken, al ben ik wel benieuwd hoe het vannacht gaat; 4 van de 5 bedden zijn bezet in een niet zo grote slaapkamer... Ach ja, ik begin al goed te worden in de dingen te nemen zoals ze zijn. Morgen loop ik een vergelijkbare etappe naar Le Châtelet, zo'n 25 km. weer.

1. Mattie Waardenburg Amerongen:
    10 april 2016
    Heel fijn gerard dat alles zo voorspoedig gaat.je gaat als een speer ,,
    We genieten van de reisverhalen en kijken er iedere dag naar uit.
    ik had al eerder een reactie geschreven, maar het versturen was mislukt.
    oude moeder moet je maar denken.alle goeds en we mailen nog.
    hoop dat je vannacht ook een beetje slaapt.
  2. Tjeerd Meij:
    10 april 2016
    Ha Gerard,
    Je blog gevonden en in één ruk al je verslagen tot nu toe doorgelezen. Goed te lezen dat je geniet en al helemaal dat je je aan het overgeven bent aan de dingen zoals ze gaan. Ga door zo door, ik zal je zeker blijven volgen.
  3. Jessica:
    11 april 2016
    Superleuk al die reisverhalen!!:))
  4. Theo Wasmus:
    11 april 2016
    Mevrouw vond het niet leuk van die twee. Het was er oud èn niet helemaal schoon maar zeker niet vies in charinton. Ik ben benieuwd wat die twee straks in spanje doen???
    Ik heb je dus blijkbaar ergens gemist.
  5. Gerard:
    12 april 2016