Lente!

12 maart 2017 - Schoonhoven, Nederland

IMG_20170312_121234Vandaag, zondag, was het dan eindelijk zo ver: lente! Henriëtte liep een stuk met me op, over de Lekdijk naar Willige Langerak. Daar keerde zij, ik moest nog een stukje verder om de 15km vol te maken. Mijn rugzak weegt inmiddels ruim 7 kilo, maar ik vrees dat er nog wel 5 bijkomen, als ik eind april vertrek.

Dat vertrek is overigens verplaatst van vrijdag 21 naar maandag 24 april. Henriëtte viert de 16e haar verjaardag en mijn ouders vieren de 22e hun 60-jarig huwelijksfeest! Daarbij kan en wil ik natuurlijk niet ontbreken en die paar dagen extra maken ook nog eens de kans groter dat de Col du Grand Saint-Bernard sneeuwvrij kan zijn.IMG_20170312_122057

Deze eerste lentedag had helaas ook een schaduwzijde: heel Nederland trok erop uit, op de fiets, racefiets, auto, sportauto, oldtimer en motorfiets. Als eenzame wandelaar ben je dan de zwakste partij en veel mededogen heeft recreërend Nederland niet, zodat ik meer in de berm dan op de dijk gelopen heb.

IMG_20170312_133636Gelukkig is de Tiendweg op de terugweg grotendeels onverhard en daardoor autoluw. Meer dan een paar fietsers en een meisje te paard kwam ik niet tegen. Ik had inmiddels mijn vest uitgedaan en liep het laatste stuk in T-shirt. Heerlijk, en het blijft volgens het KNMI de hele week prachtig weer!