Dag 6: Tegenslag in Tongerlo

1 mei 2017 - Tongerlo, België

Na een goed en stevig ontbijt bij Frans en Mimi vertrok ik pas om kwart voor 10 uit Olmen, om over het kanaal Kwaadmechelen - Dessel de doorsteek te maken naar het veel grotere Albertkanaal, de verbindingsweg tussen de havens van Antwerpen en Luik.

In tegenstelling tot gister was het prutweer; grijze luchten en af en toe motregen en een vlagerige, frisse wind. Ik lag mooi op schema, toen het verkeer van het jaagpad om een gigantisch industrieterrein werd geleid. Dat grapje kostte me drie kwartier :(

In Stelen kwam ik via de brug over het kanaal eindelijk weer op de Via Monastica, maar, druiloor die ik ben, bleef ik op mijn app lopen en niet op het gidsje. Ach, nog maar 7 km, nog even een snelweg over en dan rechtdoor, Tongerlo in en naar de abdij.

Na 60m links, zei mijn app. Dat kon niet, daar stond een hek. Een flink hek ook. Om een lang verhaal kort te maken, ik had moeten keren, maar klom erover, kwam goed terecht in het.gras, maar bij nadere inspectie bleek het scherm van mijn mobiel naar de Filistijnen.

Later op mijn kamer in de abdij, na de verplichte kerkdienst, de broodmaltijd en de douche (in die volgorde, helaas) maakte ik de balans op. De logeeradressen zijn hier dungezaaid, dus je moet wel de dag van te voren bellen. Zonder telefoon kan ik niet, en ik overwoog het maar op te geven. Misschien kon ik dan later nog een doorstart maken?

Pas rond middernacht was ik eruit: ik zou morgen de 3 km naar Westerlo lopen en daar proberen goedkoop een telefoon op de kop te tikken. Mijn blog kon ik ook op mijn tablet bijhouden, ik kon er zelfs foto's mee maken, als het moest. En zo sliep ik dan toch nog een beetje hoopvol in, na een dag vol tegenslag.

1. Lukas:
    3 mei 2017
    Hee paps, ik hoop dat je toch nog een beetje lekker slaapt :)
    Een mobieltje is maar een ding. Jullie hebben lang genoeg geleefd zonder, ik heb er het volste vertrouwen in dat alles goed komt. Veel liefs, Lukas
  2. Henriette:
    3 mei 2017
    Vandaag een week geleden ben je vertrokken, de kop is er af, het weer wordt beter, de omgeving interessanter, goede moed, liefs Har
  3. Mirjam Serry:
    3 mei 2017
    Komt goed een mobiel is vervangbaar jij niet !! Geef de moed niet op
  4. Marcel en Elise:
    5 mei 2017
    Gerard, jij klimt over een hoog hek??? Vorig jaar was jij die verstandige kerel die Marcel van het hoge hek heeft gepraat dicht bij Pola de Lena tijdens de Camino San Salvador. "Niet doen!!!", zei je. "Straks verzwik je je enkel en dan is de hele mooie reis voorbij"".
    Even vergeten zeker. Maar geluk, alleen je telefoon stuk, is te vervangen.
    Geniet van je tocht, je loopt het goede weer tegemoet.
    In gedachten lopen we met je mee. Pracht ervaring!!!.
    Groet Elise en Marcel