Dag 8: Neerlinter bij Zoutleeuw

3 mei 2017 - Zoutleeuw, België

Het ontbijt in hotels is meestal overvloedig en ik nam het er goed van: eitje, scrambled eggs, croissant, yoghurt en een hele kan koffie. Daar kan je wel een dag op marcheren:).

Eenmaal Diest uit, werd de route landelijk, heuvel op, heuvel af, tussen bruine akkers en boomgaarden door. De fruitbomen stonden in bloei, maar zoals met alles in dit weer, oogde het wat flets. Na de Ransberg was het gedaan met klimmen en liep ik Neerlinter binnen.

Het is een dorp van niks, maar er was een Spar en een kroeg, waar ik naar goed gebruik de overwinning op de etappe vierde met 2 biertjes. Ik slaap vannacht in een blokhut op een mini-camping, het Leeuwerikenveld.

Toen de patroon hoorde dat ik een pelgrim was, maakte hij een mooi prijsje voor de overnachting, een warme maaltijd en ontbijt. Hij kookte zelf en ik mocht als gast met hem en zijn vrouw mee-eten:een enorme carbonade met bloemkool en doppers, dat zien pelgrims niet vaak.

Aan het eind van de maaltijd begon het te regenen, flink ook en het ging de hele nacht door. Nou ja, beter 's nachts dan overdag.

1. Mirjam Serry:
    5 mei 2017
    Helemaal niet verkeerd mooie slaapplek, lekker eten. Pelgrim zijn heeft zo zijn voordelen.
  2. Laurens:
    6 mei 2017
    Als ik het zo lees eet jij beter dan ik!
  3. Gerard:
    6 mei 2017
    Valt mee hoor Lau: gister koud saucijzenbroodje, vandaag friet!