Dag 63: Voorwaarts naar Fornovo

27 juni 2017 - Fornovo di Taro, Italië

Ook Lavinia rijdt mee, om mij om half zeven bij de kathedraal van Fidenza af te zetten. Daarna rijden ze door naar Milaan, voor Lavinia's halfjaarlijkse controle. Ook dat schept een band, een gemeenschappelijke vijand. De lucht is grijs, af en toe regent het een beetje en dat maakt het lopen een stuk prettiger. Voor het eerst sinds tijden moet er weer een beetje geklommen en gedaald worden, in de eerste uitlopers van de Apennijnen.

Tot Medesano is het heuvel op, heuvel af, daarna loop ik vlak langs het stroomgebied van de Taro. Op een paar miniscule stroompjes na, is ook deze rivier helemaal drooggevallen.

De verdere route loopt langs een drukke weg en later door een natuurpark in de uiterwaarden van de Taro. De zon is weer doorgebroken en het kwik stijgt meteen weer naar de 30 graden.
In Fornovo heb ik onderdak gevonden bij de Parocchia Santa Maria Assunta, waar ik om 4 uur arriveer, gelijk met een fietster.

Het is een Australische. Ze heet Kay en lijkt een beetje op juffrouw Kitty van de Emmaschool. Het verbaast me dan ook niet dat ze gepensioneerd onderwijzer is. We krijgen ieder een eigen kamer en besluiten samen te eten, beneden in het oratorium. Het is een simpele maaltijd, soep, brood en 2 plakken rollade, geserveerd met zelfgemaakte rode wijn uit de koelkast. Ach, het smaakt me prima en ik was toch te moe om op zoek te gaan naar een restaurant. Morgen de Apennijnen in!

1. Marjolijn:
    28 juni 2017
    Brrrrr, juffrouw Kitty.. Ik hoop dat ze alleen het uiterlijk heeft van haar en niet haar karakter!
  2. Mattie Waardenburg Amerongen:
    28 juni 2017
    Je weet dat wij ook een ander verhaal.lezen van Olga.In Fidenza heeft ze ook over een Japanner.nu is ze over de pas naar Pontremola en zegt dat er onderweg niets te koop is en dus eten meenemen , maar wellicht heb jij een andere route.leuk dat je weer gezelschap hebt
    XXX
  3. Gerard:
    28 juni 2017
    Die Japanner zal dan wel Shigeto zijn, ik dacht dat ik hem al weer ingehaald had, vandaag ook niemand gezien, maar dat was ook niet zo raar met dit beestenweer. Er is altijd wel ergems een café onderweg en ik heb altijd fruit bij me.