Dag 45: Bijna there, in Bourg-Saint-Pierre

9 juni 2017 - Bourg-Saint-Pierre, Zwitserland

We hadden een vroeg, goed ontbijt geregeld; eieren met spek en veel koffie. Jude moest voor wifi naar de Tourist Office, dus Frank en ik begonnen samen aan een pittige klim, naar later bleek niet helemaal de goede kant op, zodat we een stuk langs de Route Cantonale liepen. Eenmaal in Bourg bleek dat bijna iedereen dezelfde foute route had gelopen :-).

In Liddes, halverwege de klim van 900 naar 1.600m. kwamen we het oudere Duitse echtpaar tegen en dronken gezamenlijk kofie. En zo kwamen we erachter dat ze naar Nieuw-Zeeland waren geemigreerd, maar elk jaar in Europa wandelden. Later kwam er nog een Engels stel langs, die een week liepen en in Bourg zelf nog.een Duitser en een Zwitserse. Zo zie je niemand, zo is het druk.

Na Liddes bleef het pad flink stijgen en ik was.blij dat het bewolkt en niet zo warm was. We waren al voor 3 uur bij.de kerk in Bourg en troffen daar ook Jude weer. Het onderkomen achter de kerk is prima; goede bedden, dekbedden, prima douche en zelfs een.complete keuken. Beetje jammer dat er in heel Bourg geen winkel is.

Het Engelse stel logeerde bij een hamburger restaurant en we aten er met zijn vijfen een prima big hamburger met frites, zeker geen McDonalds. Ik regelde er gelijk ons ontbijt, Frank meldde ons voor morgen aan bij het Hospice, weer 900 meter hoger op de top van de Col du Grand-Saint-Bernard. Ik heb er zin en vertrouwen in, de panorama's zijn nu al grandioos!

1. Laurens:
    9 juni 2017
    Nou dan! Morgenochtend nog zo'n big burger er achteraan en hobbelen maar ;-) Dit wekt vertrouwen.
  2. Agnes:
    9 juni 2017
    Alsof je even een beproeving moest ondergaan een paar dagen terug.
    Nou ja, je hebt het doorstaan. Heerlijk deze aflevering te krijgen
    Onvoorstelbaar dat je lopend de sint bernhardpas over kan lopen, wel weer zo hoog klimmen. Ik heb die pas vaak gereden , uiteraard met tunnel, naar mijn zusje in piemonte. Leef met je mee en hoop dat morgen weer zo'n sterke fijne dag wordt.
  3. Mattie Waardenburg Amerongen:
    9 juni 2017
    Wat fijn dat je weer zo positief bent.Een beetje gezelschap en een paar aardige mensen onderweg hebben jou goed gedaan.Als je wellicht morgen op de top bent moet dat een fijn gevoel geven en afgezien van het uitzicht moet je toch constateren dat je in prima conditie bent.Top hoor jongen !
    XXX
  4. Tjeerd Meij:
    9 juni 2017
    Ha Gerard, geniet morgen van het uitzicht op de Grand St Bernard! Heb ik ook 35 jaar geleden gedaan toen ik al fietsend met Hans toch een tijdje op hem heb moeten wachten .
    Geniet ook van de koelte , je zal het straks nodig hebben als je Po vlakte in gaat. Groeten en blijven doorzetten. Tjeerd
  5. Marcel en Elise:
    Tataaaaaa. Moooooooi, genieten.
    Zijn geen woorden voor nodig, toch?
  6. Friede Groenendijk:
    10 juni 2017
    Geweldig, uitzicht vanaf de toppen! Geniet ervan. Nog even en je stapt Italië binnen! Op naar Rome!
  7. Mattie Waardenburg Amerongen:
    Fantastisch Gerard!
    We lezen met bewondering en trots wat je presteert.
    Volhouden!!!