Dag 44: Ontspannen naar Orsières

8 juni 2017 - Orsières, Zwitserland

We vertrokken vroeg, 7 uur, zonder koffie of ontbijt. In Martigny Bourg was al een bar open en na koffie loopt het toch al wat lekkerder. De route brengt ons vandaag van 500 naar 900 meter, aan de voet van de Col. We passeerde de spoorlijn en de Dranse, die eigenlijk allebei de hele dag ons pad bleven kruisen.

De etappe liep eerst pal oostwaarts naar Sembrencher, daarna zuid naar Orsières. Soms was het door het bos over de flanken van de heuvels meer klimmen en klauteren dan wandelen. En er zaten een paar afdalingen in, die zo steil waren, dat we dat achterwaarts deden. Onderweg werden we ingehaald door Jude, een jonge Amerikaanse uit Seattle. Omdat we maar steeds geen contact kregen met de curie in Orsières, lieten we haar ter plekke ook voor ons boeken. Bij aankomst bleek het om een eenvoudig huis te gaan, volledig selfservice, maar wel met een keukentje. We besloten gezamenlijk te koken, maar tijdens het boodschappen doen, vertelde Jude dat ze van beroep kok is en dus voor ons zou koken. Hoeveel geluk kan je hebben? Het werd pasta met salade en het smaakte prima. Natuurlijk deden Frank en ik de vaat. Er kwam ook nog een ouder Duits stel aanlopen en zo werd het nog gezellig druk en vol op de slaapverdieping, met matrassen op de vloer. Morgen begint het echte werk, als we naar 1.600 meter willen klimmen, naar Bourg St. Pierre.

1. Dico:
    8 juni 2017
    Nu dus met twee platlanders de bergen in. Sterkte. FIjn om te lezen dat het je goed gaat. Mooie foto's ook.
  2. Mattie Waardenburg Amerongen:
    8 juni 2017
    Wat een heftige verhalen maar leuk te horen dat je weer een beetje gezelschap hebt.
    ben benieuwd hoe het echte klimwerk gaat
    XXX.
  3. Laurens:
    9 juni 2017
    Ik zal aan je denken vandaag, klim ze!
  4. Marjolijn:
    9 juni 2017
    Wat een geweldig avontuur beleef je toch! Succes vandaag :-)