Dag 36: Omhaug naar Aubonne ™

31 mei 2017 - Aubonne, Frankrijk

De voorspelde regen was 's nachts weggebleven, wel was het frisser en zwaar bewolkt. Omdat het pad naast de N57 door de bouw van een nieuwbouwwijk niet meer bestond, maakte ik er zelf eentje. De N57 was echt te druk om te lopen. Na een kilometer obstakels als hoog gras en prikkeldraad te hebben overwonnen, kwam ik op een echt pad en waren de routeperikelen voorbij. Vandaag kom ik door alleen maar kleine dorpjes zonder voorzieningen zoals Vernierfontaine, Chasnans en Athose. Hier begint de lange klim naar Aubonne, maar eerst was het tijd om te eten. Ik lunch de laatste dagen met veel fruit en vooral de sinasappels zijn hier zeer sappig.

Eenmaal boven word ik beloond met een prachige terugblik, maar aan de andere kant zie ik Aubonne niet liggen. Wel komen er steeds dreigender uitziende wolken deze kant op en in verte rommelt het zelfs al een beetje. Er zijn geen mensen om de weg te vragen, de zon laat het afweten, mijn mobiel heeft geen bereik en er is geen bewegwijzering. Mijn gids is weer eens vaag en er zit dus niets anders op dan te gokken. Ik kies -achteraf bezien - niet slecht, maar toch gaat het me te langzaam en ik eindig de wandeling zoals ik'm begon: zwervend door akkers en weilanden. Dan, eindelijk, zie ik het dorpje liggen. Ook hier is niets te doen, geen bar, geen bakker, maar wel een luxe B&B, Ferme le Chateau.

Na het lekkere avondeten, kruip ik moe mijn grote bed in, als het ineens begint te waaien en de regen met bakken tegelijk uit de hemel valt. Beter nu dan morgen. Dan krijg ik ineens nog een berichtje, van Paolo: hij is terug in Parma en zit met zijn pootje omhoog te wachten tot de ontsteking eindelijk voorbij is. Ik vind het rot voor hem en hoop dat-ie later alsnog deze tocht kan volbrengen. Van het handjevol pelgrims naar Rome is hij al de derde die uitvalt... en dan val ik in slaap.

1. Friede Groenendijk:
    1 juni 2017
    Gerard, je bent al bijna in Zwitserland! Geweldig! Ik lees je verhalen en kijk de foto's. Wat een avontuur.
    Het zal nog lastig worden in het hooggebergte, maar het lukt je vast. Al was het alleen maar door het uitzicht vanaf zo'n pas!
    Veel plezier en wandel ze!
  2. Gerard:
    1 juni 2017
    Klopt allebei, Friede! Morgen hoop ik aan de grens te.slapen in Jougne en de Col du Grand Saint Bernard is 2'500 m., 1.000 m. hoger dan ik ooit gelopen heb! Maar ik heb er.wel vertrouwen in, voel me fit en ik heb een harde ko, dat scheelt :-)
  3. Dico:
    2 juni 2017
    Ha Gerard.

Mooie vorderingen, mooie verhalen. Veel licht bewolkt weer gewenst, prettige overnachtingsplaatsen en niet te steile hellingen...

Tot lezens!