Dag 15: Landjepik naar Vierves sur Viroin

10 mei 2017 - Vierves Sur Viroin, België

Ik ontbijt stevig in het hotel en neem ook nog het een en ander mee voor onderweg. De lucht is strakblauw, de wind is minder en de temperatuur gaat voor het eerst met gemak over de 20'graden. In Hierges, een mooi dorp weer aan de Belgische kant van de grens, zit horeca, maar helaas is alles gesloten.

Hoog boven het dorp woont volgens mijn gids nog steeds een baron in het gedeelte van zijn kasteel dat niét tijdens de Franse revolutie is vernield. Dat is ook wel zo'n beetje de geschiedenis van deze streek; veel geweld en oorlog. Maar vandaag is alles vredig en rustig, ik klim over bospaden omhoog, daal even hard weer af en arriveer rond 3 uur in Vierves sur Viroin. Er is, net over de brug over de Viroin een simpele herberg. Ik bestel een koffie en besluit er.te blijven.

Het is nog een kilometer of 4 heuvelop naar mijn eigenlijke bestemming , maar het is te warm en ik heb geen zin meer. Ik weet dat ik het morgen moet bezuren, maar nu is nu en nu zit ik heetlijk op het terras in het zonnetje , de dorpse drukte te bekijken.

1. Marcel en Elise:
    12 mei 2017
    Goed.
  2. Henriette:
    13 mei 2017
    Is die snor een blijvertje?