77e dag: Broekriem aanhalen in Buonconvento

11 juli 2017 - Buonconvento, Italië

Ik eet op mijn koele kamertje een heerlijk fruitontbijt en start dan op mijn gemak om half zeven. De airco heeft ook zijn keerzijde; ik ben een beetje neusverkouden. Siena slaapt nog, als ik terugloop naar de Campo, om daar de route richting de Porta Romana weer op te pikken. De dalen tussen de stadsheuvels zijn gehuld in mist, wat bijzondere plaatjes oplevert.

De zon heeft zoveel kracht, dat de flarden in no time zijn weggebrand. Ik wandel vandaag in mijn nieuwe korte broek, die ik in Pavia eigenlijk een maatje te krap heb gekocht. Nu zakt-ie me van de billen, maar gelukkig heb ik onderin mijn rugzak nog een riem. Het is voor de zoveelste dag op rij warm, maar gelukkig schijnt de voorspelde hittegolf weg te blijven. Evengoed is het met 30-35 graden te heet om lekker te lopen. De paden zijn uitgedroogd en stoffig.

In Buonconvento heeft de politie de standplaats van de Tourist Office ingenomen. In een zijstraatje vind ik het ostello van de parochie, maar de deur is op slot, op de bel wordt niet geteageerd en de telefoon niet opgenomen. Ik vind het 3e adres uit mijn gids, hotel Roma; de deur is open, maar er is niemand. Dan ben ik het heen en weer gesjok zat en neem een kamer in een modern toeristenhotel. Het heeft minder charme en is iets duurder. Na mijn siësta eet ik 's avonds nog wel op het terras van hotel Roma. Ham met meloen vooraf, een groot bord pasta met kaassaus als eerste gang en lamskotelet met gebakken aardappels als hoofdgerecht. Koffie met grappa toe, de riem kan één gaatje losser.

1. Mattie Waardenburg Amerongen:
    16 juli 2017
    Bedankt voor weer een leuk verslag na een paar dagen radiostilte .Het was zeker te warm? Dat was toch zeker een oude Italiaanse krant met die foto's van Feyenoord ? Je bent bijna in Rome zo te zien,onbegrijpelijk dat je zoveel kilometers hebt gelopen
    en dat het je steeds nog goed lukt.Erg trots op je !
    Hopen toch je weer spoedig te zien.XXX
  2. Gerard:
    16 juli 2017
    Het was een combinatie van lange etappes, te warm en slecht internet. Ik houd wel altijd de foto's bij, dus daaraan kun je ook zien waar ik ben. De krant met Feyenoord was nieuw; voorbeschouwing op nieuw Champions League seizoen.
    Rome komt idd steeds dichterbij, ik denk er rond de 24e te zijn.
  3. Gerard:
    16 juli 2017
    Rome komt idd steeds dichterbij, ik denk er rond de 24e te zijn.