73e dag: Gambassi Terme

7 juli 2017 - Gambassi Terme, Italië

Het dilemma was: ontbijten of niet? Het ontbijt was pas vanaf 7 uur en dan weet je dat je 's middags in de hitte loopt. Of met een lege maag vertrekken en hopen dat je onderweg een bar tegenkomt. Afgaande op de routebeschrijving koos ik voor optie 1. Evengoed kreeg ik het laatste stuk nog hongerklop en bereikte ik de herberg op mijn tandvlees. Elke slok lauwwarm water zorgde voor een golf van misselijkheid. Vlak vóór Gambassi Terme zat eindelijk een bar/pizzeria.

Ik rukte de koelkast open (da's normaal hier) en liep met mijn flesje Schweppes naar de toonbank om te betalen. 'Sorry sir, we're closed". O, nou, jammer, dan reken ik af en drink het onderweg wel op. "No, cassa is closed, can't sell anything" en hij wilde mijn drankje afpakken. Big problem with police". Zijn vrouwelijke collega was minder bang en ik mocht 2 euro afrekenen.

De koude Schweppes hielp goed tegen de misselijkheid en zo bereikte ik de Albergo Sigerico, aan de voet van de burcht Gambassi. De Italianen waren er nog niet, terwijl ze ruim voor mij en dus zonder ontbijt waren vertrokken. Zij zouden mij aanmelden, maar gelukkig was er nog net plek. Ik heb sinds de Camino Francés niet meer zo'n volle herberg gezien. Aan de avondmaaltijd schoven zo'n 35 man aan, inclusief 'mijn' Italianen. Ze hadden onderweg tóch een restaurant gevonden en daarna een siësta gehouden. De prijs daarvan is, dat ze nu alledrie een bovenbed hebben :-).

1. Mattie Waardenburg Amerongen:
    Morgen toch maar iets meer aandacht aan jezelf schenken! Hou je goed . XXX
  2. Mirjam Serry:
    8 juli 2017
    Beter eten en drinken xx
  3. Mattie Waardenburg Amerongen:
    8 juli 2017
    Het is fijn dat je weer een plekje hebt gevonden maar het is toch van de zotte dat al die gegevens niet meer kloppen ! Je bent bijna een halve dag kwijt om een slaaplekje te vinden.hopelijk gaat dat de rest van de reis beter
    Liefs XXX
  4. Gerard:
    9 juli 2017
    Lieve moeder en zus: ik heb gister in de kampwinkel een appel, yoghurt, melk cornflakes en voor onderweg een crostatina (koekje met jam) gekocht.
  5. Mattie Waardenburg Amerongen:
    9 juli 2017
    Nou Gerard dat is een aardig begin voor de ochtend.Banaan schijnt ook een goede keus voor onderweg te zijn maar dat zal jij zelf ook wel weten.XXX
  6. Friede Groenendijk:
    10 juli 2017
    Wat is het er toch wonderschoon!! Zou er zo willen wonen!!