52e dag: Ieder zijn eigen weg in Ivrea

16 juni 2017 - Ivrea, Italië

De route naar Ivrea is een beetje saai, afgezet tegen al het natuurgeweld van de vorige dagen. We lopen de bergen uit, het platteland op, richting Po-vlakte. Ivrea zelf is een aardig stadje, met tal van interessante gebouwen. Maar daar hebben we in eerste instantie weinig oog voor, we willen naar ons hostel, gevestigd in de kano-club, uiteraard aan de rivier. We zijn er al om 2 uur en omdat de receptie pas om 3 uur open gaat, eten we eerst een hamburger in het parkje bij de wildwaterwedstrijdbaan.

Als we ons om kwart over 3 inschrijven, is de Japanner ons voor geweest en rest er nog maar 1 onderbed. Dat wordt zonder aarzeling direct ingenomen door de heer Dekker. Hij wil niet ruilen, ook niet als ik aanvoer dat het voor mij fysiek erg lastig is. Meneer heeft ineens weer last van de vallende ziekte. De receptioniste heeft nog wel andere kamers, maar vindt het openen daarvan te veel werk. Ik moet het maar met mijn kamergenoten uitzoeken. Ik ben boos, gooi mijn schoenen in de rugzak, trek mijn sneakers aan en ben weg. Binnen het kwartier heb ik via de VVV een prima onderkomen gevonden, weliswaar iets duurder, maar met een prima bed en een ventilator. Het was vandaag weer drukkend warm, 33 graden.

Ik douche me, val daarna in slaap en wordt pas om 7 uur wakker. Ik neem plaats op een groot terras im het cemtrum en drink een biertje. Het is een goede keus geweest, er wordt een uitgebreid koud buffet buiten gezet en in een mum van tijd is het terras vol. Het eten is gratis en dan zijn Italianen net Hollanders. Ik drink en eet mijn buikje rond aan een boekweitsalade met garnalen, gevuld ei, ham met asperges, diverse kleine belegde broodjes en meloen.

Als ik 'huiswaarts' loop, worden overal in de binnenstad podia opgebouwd. Ik douche nog een keer en val vroeg in slaap op de klanken van 'Wish you were here' van Pink Floyd. Veel meer is er niet nodig om overspoeld te worden door een golf van heimwee.

1. Laurens:
    17 juni 2017
    Jammer! Maar ik zou zeggen, gelijk loslaten. Het is opgelost en bovendien is er veel te veel moois om je heen om lang kwaad te blijven. Nou doe jij dat sowieso niet. Morgen weer een dag.
  2. Mirjam Serry:
    Wat een eikel !!loslaten, je komt er wel. X
  3. Friede Groenendijk:
    17 juni 2017
    Een geluk bij een (boos) ongeluk: een betere accommodatie! Het lot beschikt ook vaak in je voordeel, haha!
  4. Gerard:
    17 juni 2017
    Klopt Friede, lopen is de menselijke maat. En ook al lijkt het langzaam te gaan, ben ik nu toch 1.300 km van huis! Italie is idd prachtig, al zou ik het komende stuk liever overslaan!
  5. Friede Groenendijk:
    18 juni 2017
    Ja, de omgeving rond Milaan en de warmte is geen aanlokkelijk voorland, maar ja, het ligt nu eenmaal op de weg naar Rome. Maar wie weet welke juweeltjes je nog tegenkomt!