46e dag: Bernard kan van de bucketlist

10 juni 2017 - Bourg-Saint-Pierre, Zwitserland

We ontbijten in hetzelde restaurant, op speciaal verzoek weer omelet met spek. We hebben de kracht nodig om de etappe van vandaag te kunnen lopen. Het is weliswaar slechts een kleine 15 km., maar wel steil omhoog en over zwaar terrein.

Op advies van de kok lopen Frank en ik het eerste stuk over het dak van de autotunnel, totaan het stuwmeer, daarna gaan we dwars door het terrein, over steil stijgende paadjes, over en soms ook door beekjes van smeltwater. De panorama's zijn overweldigend en al snel lopen we gelijk met de sneeuw en naarmate we vorderen steeds meer door de sneeuw.

Ik mag van Peter, de Duitse/Nieuw-Zeelander een stok lenen, want steeds vaker zak ik tot mijn knieen weg in de sneeuw. De lucht is ijl, maar toch kom ik redelijk omhoog en al snel komt het Hospice in zicht. Er worden daar al bijna 1.000 jaar pelgrims opgevangen, maar vandaag de dag is iedereen er welkom. Frank heeft een fles Champagne gekocht in Bourg en als we Jude terugvinden, toasten we op de overwinning op de hoogste etappe van de Via Francigena (2473m). Het is druk in de eetzalen en na het diner, soep, couscous met ratatouille en een hoorntje met flan, kruip ik mijn bedje in. Moe, maar voldaan. Morgen volgt de afdaling naar Aosta, eindelijk Italië :-).

1. Dico:
    11 juni 2017
    Goed gedaan man. Een etmaal in Italië: que va piano, va sano

Dico
  2. Janine:
    11 juni 2017
    Geweldig Gerard, e adesso Italia..... sono molto curiosa!
  3. Friede Groenendijk:
    11 juni 2017
    Wow, geweldig gedaan! En wat een geweldig landschap waar jullie door lopen! Ik geniet van de foto's en het verhaal!
  4. Astrid en Pieter:
    11 juni 2017
    Wat mooi dat je na het dieptepunt van dag 39 nu dit hoogtepunt hebt bereikt! Italie zal heel anders zijn dan Frankrijk. Geniet ervan!
    Pieter en Astrid (huiskamer gouda)
  5. Mattie Waardenburg Amerongen:
    11 juni 2017
    Fantastisch jongen en mooie foto bij de grens bij Italië !
    Wij volgen ook het verhaal van "Olga wandelt " .Een dame die de zelfde route als jij gaat alleen ligt ze ca.een dag op.jou voor.
    Ook zij klaagde over de knieën bij het afdalen en was ook blij over de iets goedkopere.prijzen.Enorm fijn dat je zo fit bent !
    XXX