Uitwaaien

8 december 2018 - Schoonhoven, Nederland

Laurens' schoenen zijn (eindelijk) ook gearriveerd in Groningen en gisteren kreeg ik een berichtje van'm dat-ie meteen was gaan lopen. Gelijk 10 km in stormachtig hondenweer.  Vandaag liep ik naar Ammerstol, met windkracht 8 tegen. Ik was blij toen ik op de Lekdijk linksaf huiswaarts mocht, wind in de rug. Maar eerst nog een kop bouillon in het overdekte wachthokje van het Ammerse Veer.

Afgelopen week heb ik contact gelegd met de ervaren lopers Klaas van der Poel en Terie Leijs. Van de eerste leerde ik dat er helaas geen testimonium aan de pelgrimstocht naar Jeruzalem is verbonden en ook dat een pelgrimspaspoort voor het verzamelen van stempels en krijgen van onderdak voorbij Rome irrelevant is.

Van de laatste pikte ik op dat hij in onherbergzame streken, zoals Albanië, Macedonië en Noord-Griekenland handig gebruik maakt van in de lokale taal geschreven introductiebrieven voor het vinden van overnachtingsadressen. Dit wil ik ook! Gelukkig heb ik nog 3 maanden om bereidwillige Albanezen en Macedoniėrs te vinden. Of hebben jullie die soms in je kennissenkring?

1. Friede Groenendijk:
    8 december 2018
    Ha Gerard, goed bezig met de voorbereidingen. Tja, het weer hier zit niet mee, maar het het is beter dan kou, gladheid en veel sneeuw en hagel! Goeie tips trouwens van de rotten in het vak! Veel plezier met de voorbereidingen!
  2. Gerard:
    8 december 2018
    Hoi Friede, nog van harte gefeliciteerd met je pensionering! Het zal vreemd en onwennig aanvoelen na zo'n lang arbeidzaam leven, maar ik weet zeker dat jij met al je hobby's en creativiteit een goede invulling aan je overdaad aan vrije tijd zult geven! Liefs, Gerard
  3. Mattie Waardenburg Amerongen:
    9 december 2018
    Hi Gerard , leuk weer een verhaaltje te krijgen.maar aan de kennissen op de Balkan kan ik je ook jammer genoeg niet helpen
    Dapper van jou en Laurens om met die stormwind te lopen.Lieve groet.Aad en Mattie.
  4. Nicolette:
    9 december 2018
    Ha Gerard, Stuur me maar een brief in het Engels, dan kijk ik of ik hem voor je vertaald krijg. Groet, Nicolette
  5. Ria W.:
    17 december 2018
    Het is duidelijk dat je een groot avontuur te gemoed gaat. Dappere pelgrim. Groetjes, Ria
  6. Agnes:
    21 december 2018
    Fijn je blog alsnog ontvangen te hebben.
    Helaas geen vertalers voor jou in mijn buurt. Wie weet in mijn nieuw stekje wel.
    Goede moed in dit nat pokkeweer.( misschien verlang je er deze zomer nog naar)