Loopneus

3 januari 2019 - Schoonhoven, Nederland

Het trainingsschema om in vorm te komen voor de aanstaande tocht heeft een flinke achterstand opgelopen. De dagen tussen kerst en oud en nieuw zaten zoals bij veel mensen denk ik overvol met sociale activiteiten, alwéér boodschappen doen en uitgebreid koken. Al die (wisselende) sociale contacten vielen samen met de eerste griepepidemie deze winter en helaas ben ik de dans dit keer niet ontsprongen.

Laurens, die de feestdagen bij ons vierde en Henriëtte liepen al eerder en ook erger dan ik te snotteren en hoesten, maar na nieuwjaarsdag ben ik toch ook voor de bijl gegaan; brandende ogen, rillen, niet warm kunnen worden, een gloeiend voorhoofd en niesbuien. Kortom: griep. Het enige dat hier nu loopt, is mijn neus...

20190103_164516

Henriëtte is er zoals gezegd erger aan toe met verschrikkelijke hoestbuien, pijnlijke slijmvliezen en sinds gisteren ok nog een blaasontsteking. Ik loop (met liefde, dat wel) af en aan met thee, sap, fruit, pillen, koude washandjes en de krant. Misschien dat ik al dat traplopen dan maar als training moet zien.

Ach, het is maar een griepje, er zijn ergere dingen en bovendien is het nog ruim 2 maanden tot D-day. Tijd genoeg om weer in vorm te komen en fit te worden. Ik wens jullie allemaal het beste en vooral gezondheid voor 2019!

1. Mattie Waardenburg Amerongen:
    3 januari 2019
    Verschrikkelijk verhaal.Zondag j.l. ging het al niet zo best met Henriette, maar dit is toch.niet goed. Dokter geweest ?
    Hoop op spoedige beterschap en bel jullie .Liefs Mam
  2. Ria W.:
    4 januari 2019
    Natuurlijk van harte beterschap. Gelukkig heb je nog 2 maanden en dat trappen lopen kan geen kwaad voor de conditie. Wat Henriette betreft: een dokter erbij kan geen kwaad. Ook voor haar een spoedig herstel. Groetjes, Ria
  3. Mirjam Serry:
    4 januari 2019
    He getver wat vervelend allemaal. Hopelijk is iedereen snel weer beter. Beterschap en succes met de voorbereidingen.
  4. Friede Groenendijk:
    4 januari 2019
    Heel veel beterschap toegewenst daar in het rustieke Schoonhoven!! Er is nog tijd voor voorbereidingen en trainingen!
  5. Ria Hurkxkens:
    5 januari 2019
    Van Harte Beterschap en nog de beste wensen voor het nieuwe jaar; m.n. voor je nieuwe tocht.
    En trappenlopen is ook goed als voorbereiding, toch?
  6. Henriette:
    6 januari 2019
    Kan dat enge plaatje van die neus met benen weg? Daar worden we niet beter van :(