Klaar voor de start...?

5 maart 2019 - Schoonhoven, Nederland

Het gaat hard nu, nog minder dan 10 dagen voor vertrek en ik ben niet zeker of ik er wel helemaal klaar voor ben. Met het mooie weer heb ik kou gevat, zodat ik nu alweer een week niet gewandeld heb. Aan de andere kant is dat ook wel weer gunstig, want zo kon ik me volledig op de lekkende douche richten. Het lek is boven, de constructie verbeterd. Nu alleen nog tegelen, voegen en afkitten. Dat moet lukken in anderhalve week. Dan kan Henriëtte in de 3 maanden van mijn afwezigheid tenminste douchen:-).

Ook het tweede deel van de reis begint vorm te krijgen; Lukas heeft een retourvlucht Thessaloniki geboekt en van de Via Egnatia Foundation heb ik de Gps-route van Thessaloniki totaan de Turkse grens gekregen, waarvoor hartelijk dank. Met enig gepuzzel heb ik een route over het schiereiland richting Kavala kunnen samenstellen, waarbij we én dicht op de route blijven én niet onder de blote sterrenhemel hoeven te slapen. Accomodaties zijn schaars in het binnenland, maar de laatste paar dagen zullen we tussen Stavros en Kavala (Google that!) van alle geneugten van de zee kunnen genieten. Dat klinkt niet slecht, half mei!

Deel 2 van deel 2 moet ik nog beter bestuderen. Dat stuk is minder belopen en de beschrijving is erg summier. De laatste updates zijn per fiets! gedaan, het valt te bezien wat je daar als wandelaar precies aan hebt. Zo summier als de beschrijving is, zo veelvuldig zijn de pins van de coördinaten. Alleen jammer dat ze af en toe alle kanten schijnen op te schieten en ook niet verder gaan dan Mesti, nog ruim vóór de Turkse grens. Ach ja, eenmaal zo ver kom ik er wel :-)

Screenshot_20190305-202300

In Italië dreigde het weer ondertussen een beetje in te storten, na wekenlang zon en weercijfers van 9 en 10. Gelukkig wordt de regen inmiddels iets naar voren bijgesteld en krijgt de eerste wandeldag van Laurens en mij, maandag de 18e, weer een achtje. Moedig voorwaarts! Het volgende berichtje wordt een toeristische, uit hopelijk zonnig en warm Rome. Ciao!

1. Ria Hurkxkens:
    6 maart 2019
    Beste Gerard: ik wens je veel succes met die douche. Voor je vrouw hoop ik inderdaad dat die op tijd klaar is! En wat die griep betreft: gewoon gaan en rustig aan doen. Gaat vanzelf over.
    Succes met je laatste voorbereidingen. Ik wens je een goede start, mooi weer, een indrukwekkende tocht en alle goeds onderweg.
    Voor mij begint het ook op te schieten: nog een kleine drie weken. Ik probeer je, ook onderweg, zo goed mogelijk te volgen.
    Hartelijke groet, Ria Hurkxkens
  2. Gerard:
    6 maart 2019
    Hoi Ria, leuk weer van je te horen! Die douche was een grapje hoor, ik heb er nog één;-). Ga jij dit jaar je Compostela halen, of volgend jaar? Hoe dan ook, veel succes en wandelplezier, groet, Gerard
  3. Ria W.:
    6 maart 2019
    Dag Gerard, Een berichtje van die andere Ria (Brienne enz.). Het wandelen dat je te wachten staat is een hele kluif, maar de voorbereidingen liegen er ook niet om. Tjonge, wat een moed! Een spoedig herstel en dan een prachtige Camino. Ik kan je nog maar even volgen, want een nieuwe route wacht, maar daarna ga ik alles lezen. Hartelijke groet, Ria
  4. Dico:
    7 maart 2019
    Zoek op reis is niet fijn, dus eerst maar snel opknappen. Wel ontzettend leuk om dit met je zoon te gaan ondernemen.
    Voor vertrek nog even contact?

Dico
  5. Ria Hurkxkens:
    7 maart 2019
    Dat is inderdaad de vraag, Gerard. Hopelijk lukt het dit jaar.
  6. Gerard:
    7 maart 2019
    Even 3 antwoorden in 1 ;-)
    @ Ria H: ongeacht of je Santiago dit jaar of een andere keer gaat halen, het blijft een bijzondere reis, jarenlang opgebouwd en beleeft! Het gaat om de reis, de weg, de ontmoetingen en het doel is slechts een station daar in, waarvan ik zeker weet dat je het gaat halen, nu of volgend jaar. Ik reken me rijk dat ik jou onderweg een paar kee r ben tegenkomen!

@Ria w., onze ontmoeting was ook bijzonder. Ik liep samen met Paolo, een Italiaan, die niet veel verder meer kon en jij was met een onwillige knie gestrand in Brienne. Jullie beider doorzettingsvermogen, zware blessures en dan tóch later de reis volbrengen, heeft mij laten inzien dat je ondanks fysiek ongemak toch je doelen kan halen! Geweldig, laat nog even weten wat/waar je nu gaat wandelen, ik hoor graag van je.
    @Dico: om elkaar life te ontmoeten is te kort dag, ik vertrek over een week. Gelukkig hebben we elkaar afgelopen weekend weer gezien, ook al was de aanleiding droevig. Volgens mij hadden we juist om die reden ooit afgesproken een neven - en nichtendag te gaan organiseren. Zullen we in juni, als ik terug ben een nieuwe poging wagen?. Ik vond het afgelopen weekend fijn bijna iedereen weer eens te zien en te spreken. Dat moet onder heugelijker omstandigheden nóg beter kunnen! Bedankt voor je vaak grappige, maar altijd warme berichtjes!
  7. Friede Groenendijk:
    8 maart 2019
    Ha Gerard, wat een heerlijk vooruitzicht! Volgens mij is rust zo vlak voor zo'n krachtinspanning helemaal niet verkeerd. Even op adem komen en dan er vol tegenaan. Toch weer knap dat je de douche voor je vertrek nog afmaakt! Je denkt ook aan de thuisblijvers!
    Ik wens je een hele goede vlucht en een goede start in Italië! Ik hoop dat deze reis je brengt wat je je er vooraf van had voorgesteld, ja zelfs meer!
  8. Ria W.:
    12 maart 2019
    Wat leuk, je belangstelling voor mijn wandeltocht. Op 26 maart vertrek ik met mijn kleinzoon (25 jaar) naar Sevilla. We willen de Camino de la Plata lopen, tot Santiago. Heel bijzonder zo samen. Hartelijke groet, Ria W.
  9. Silke:
    14 maart 2019
    Veel succes Gerard en Laurens! Mooie reis gewenst alvast! Toi toi toi!