6e dag naar het Pauselijk toevluchtsoord Anagni

20 maart 2019 - Anagni, Italië

Zonder ontbijt liepen we om kwart voor acht de drukke autoweg weer op. Het leek vaak meer op klunen door de bermen dan op wandelen, maar na anderhalf uur vonden we een bar in Colleferro, waar we een grote 'latte' met een puddingbroodje kochten. De stad zelf was lelijk, met een overvloed aan auto's.

DSC02622speciaal voor Tjeerd, beeld in café

We liepen de hele dag asfalt, almaar klimmen en dalen, al werd het autoverkeer wel minder. Vlak voor Anagni kruisten we in korte tijd achtereenvolgens 2 spoorbanen, de rivier de Sacco en de Autostrada del Sole, om vervolgens in een druk en lelijk industriegebied terecht te komen.

DSC02623

DSC02627

De vergezichten op Anagni waren echter prachtig. De stad heeft in roerige tijden gediend als toevluchtsoord voor de Pausen, maar ook als gewoon zomerverblijf, voor onder anderen Caracalla. De hoog gelegen stad heeft een heuse kathedraal (11e-13e eeuw)en daar slapen we vannacht vlakbij, bij de suore Cistersensi.

DSC02647

DSC02644

We bezoeken de kathedraal nog en lopen daarna voor sightseeing en eten nog 2 maal het langgerekte stadje door, wat toch al gauw op 6 extra kilometers komt. Maar goed, het stadje is dan ook wonderschoon. Morgen een vergelijkbare etappe, dus maar weer vroeg naar bed.

DSC02642DSC02636

1. Mariska Bisschop:
    21 maart 2019
    Hoi Gerard,

Wat ontzettend mooi deze reis. Ik heb je reisverhalen even gelezen en foto's bekeken. Nu al prachtig allemaal. Geniet van deze bijzondere reis.

Groetje Erwin, Mariska en Xem (uit Almere)
  2. Gerard:
    21 maart 2019
    Hey Mariska, wat leuk dat je mijn blog volgt. Ik vind het ook bijzonder om nu met mijn zoons te lopen ipv alleen. Groetjes aan Erwin en Xem!
  3. Monique:
    22 maart 2019
    Gerard toch niet voor Tjeerd van café de jutter?

Super voetreis gewenst
  4. Mirjam Serry:
    22 maart 2019
    Blij dat het ondanks de vele
    Kilometers zo lekker gaat. Ook weer leuk om elke dag je mooie verhalen te kunnen lezen. Veel plezier !
  5. Tjeerd Meij:
    24 maart 2019
    Ha Gerard, met iets vertraging (ivm buitenlandreis voor... H) : inderdaad Heineken is gewoon kunst 😀.
    Jullie hebben weer aardig het lopen te pakken. Een lekkere Heineken of Birra Moretti gaat er dan altijd in 😋