12e dag Tegenwind naar Telese Terme

26 maart 2019 - Telese Terme, Italië

Met de vroege stop gister was de etappe vandaag met 33km best wel een lange tenoemen. We vertrokken weer om 7.15,, op een pak koekjes en een kopje perculatorkoffie. Ach, het was genoeg om Alife te halen.

DSC02741

Via een enorme markt met textielkramen liepen we naar binnen, om bij de eerste de beste bar een grande latte en een panini hamkaas te bestellen. Heerlijk, een keer geen zoete rommel. De kroegbaas had jarenlang in Duitsland gewerkt en was blij eindelijk weer eens die taalkennis te benutten. Met het in Duitsland verdiende geld, had hij de kroeg gekocht en nu was hij gelukkig. Zo zag-ie er ook uit, een gelukkig mens.

IMG_20190326_164339natuur

nNa dit 2e ontbijt kochten we nog fruit en brood voor de lunch. Na 2 lege kerken bleek het Municipo wel open en we werden gastvrij ontvangen. Wat heet, na het stadsstempel met datum en paraaf voor ons pelgrimspaspoort, verscheen de burgemeester zelf om ons 3 folders over Alife en een heuse 4-talige reisgids voor de Via Francigena del Sud aan ons te overhandigen. In verband met al het extra gewicht, begreep hij dat we met 1 exemplaar van de 4 boekwerkje genoegen namen. Zo vriendelijk en gastvrij, hulde!

DSC02743

Het was tot nog toe vrij zonnig geweest, maar later op de dag  nam zowel de bewolking als de koude wind toe en was het aanpoten met wind tegen. Eindelijk in Telese namen we een shortcut linksom het meer en strandden op 100 'm. van het hotel op een hek voor een spoorbaan, dat uiteraard niet op de kaart stond. Als je je eenmaal op de finish hebt ingesteld is elke meter er één te veel en wij moesten er duizendterug...

Screenshot_20190326-184113

De eigenaar van Hotel Del Lago was één brok chagrijn, dat ook nog eens ons paspoort illegaal innam. Laurens werd woest, maar nadat we betaald hadden, kregen we ze moeiteloos terug. Een restaurant was er ook al niet meer, maar we vonden een goed pizzatent op 100 meter.

JPEG_20190326_202123

En meer had Ik ook niet meer kunnen lopen. Morgen in vergelijkbaar matig weer door naar Benevento, waar we onze rustdag willen houden. Het weer schijnt later in de week weer prima te worden!