11e dag San'Angelo de Alife

25 maart 2019 - Baia e Latina, Italië

Er was na een goede nachtrust een klein ontbijtje in Ameglio, waarop we in anderhalf uur naar Presenzano, terug op de route liepen. Het heeft ons al met al zeker 2 uur tijdwinst opgeleverd.

IMG_20190325_080004

DSC02722

Het dorp ligt steil tegen een Apenijnenheuvel aangeplakt, maar gelukkig liep de route onderlangs. Daar was ook een winkeltje, waar we het 2e ontbijt en de lunch kochten.

Het reisdoel vandaag was Alife, maar het telefoonnummer uit de reisgids bestond niet, de ProLoco had een onbeschofte medewerker in dienst, die meldde dat er geen mogelijkheden waren en daarna afbelde en het 3e telefoonnummer was van een deze dag helaas volle B&B.

DSC02729

We vonden een Airbnb vlak langs de route, vóór Alife, in San'Angelo. Dat zou de etappe vN vandaag een stuk gemakkelijker maken. Tijdens de lunch langs de rivier de Volturno werd de boeking bevestigd en de wandeling flink ingekort.

DSC02731

DSC02730

Al slalommen langs de uitlopers van de bergen schoten we lekker op en om half 5 werden we welkom geheten door de eigenaar. Het huis was kaal en primitief (en vermoedelijk al lange tijd niet verhuurd), maar wij waren er blij mee, ook al was er geen winkel in de buurt om boodschappen te doen.

DSC02728

Ach, thuis wok ik op maandag de koelkast leeg en nu de rugzak:,een half pak pasta, knoflook, blikje tonijn, geraspte kaas en een pot saus uit de keuken van het huisje. Honger maakt rauwe bonen zoet! En als het goed is, slapen we morgen in een hotel. Als het maar niet al te slecht weer wordt, er schijnt een einde aan de zonovergoten warme lentedagen hier te komen.

DSC02723

1. Dico:
    26 maart 2019
    Mooie tocht weer vandaag Gerard!
  2. Elise en Marcel:
    26 maart 2019
    Ach, Gerard en Laurens, na regen komt er weer zonneschijn. Dat mag de pret niet drukken.