10e dag Van de route af naar Ameglio

25 maart 2019 - Ameglio, Italië

We waren te vroeg uit de opvang weg voor het ontbijt, maar gelukkig ging er tegenover net een bar open. Ik had op de kamer nog een bedankbriefje achtergelaten met een geldbedrag en het verzoek de actie-foto's door te mailen. Ik ben benieuwd of we daar nog wat van horen.

De finish van deze etappe lag in Mignano Monte Lungo, na een kleine 20 km, terwijl de etappe erna naar Alife ruim 40 telt. Dat problem had ik thuis al getackeld door een Airbnb een stuk zuidelijker, van de route te zoeken. Op de route zelf was niks betaalbaar te vinden.

DSC02715

We liepen een heuvel naast een beginnende bosbrand, die in al de tijd dat wij het konden zien, flink in omvang toe nam. De zon werd gedeeltelijk verduisterd en je hoorde de vlammen knetteren. Al die tijd was er geen actie van wie dan ook te bespeuren.

DSC02716

Nog spectaculairder was de ontmoeting met 2 flinke slangen, die in een betonnen goot tegen een hoge muur door ons opgeschrikt werden. De eerste, een grijsbruin van een meter vluchtte eerst naar rechts en toen terug naar links om in de bosjes te verdwijnen. Ongelooflijk, hoe snel die beesten zich zonder pootjes kunnen verplaatsen. De 2e, een paar meter verder, een zwarte van meer dan een meter, vluchtte rechtstandig omhoog in een overhangende blauwe regen. Helaas ging het te snel voor een foto.

Omdat het zondag was, de winkels dicht waren en wij bijna geen proviand hadden om zelf te koken in Ameglio, besloten we tot een late lunch in een Osteria: Lau een spaghetti carbonara, ik een fusili fagiola. Echt marcheervoer!

DSC02721

Dat moest ook wel, want Ameglio was nog ver en we moesten ruim 2km langs een drukke autoweg en daar wilden we vóór het donker van af zijn.

In de korte Italiaanse avondschemering bereikten we het landweggetje naar Ameglio. Het kostte nog een klein uur in het donker om bij het huis te komen, waar we gastvrij verwelkomd werden. Dit was de 2e keer achterelkaar dat we in het donker aankomen, daar moeten we geen gewoonte van gaan maken.

IMG_20190325_070655

Het huis Casa D'Arezza naast de kerk is groot, geschikt voor 8 personen, maar veel hebben we er niet van genoten. Met de laatste krachten wasten we onszelf en de kleren om daarna meteen de bedden in te duiken. Morgen wacht er weer een lange etappe!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade