Dag 50: Als het maar niet Verres

14 juni 2017 - Verres, Italië

We waren vroeg op: Frank moest zijn mail bijwerken, ik mijn blog. Het café onder ons hotel was nog dicht, maar een Carrefour ging net open. Daar kochten we ons ontbijt, minus de koffie, die we later in Saint-Vincent bij een bar dronken. We daalden af naar de rivier, lunchten en luierden er wat en liepen alsnog vroeg Verres binnen. Het werd een woordgrapje na de lange tocht van gister: Verres, als het maar niet ver is :-).

Onderweg komen we oude bekenden tegen, het Italiaanse stel en de Canadees Alex, maar ook nieuwe gezichten: een Japanse knul die van Lausanne naar Rome loopt en 2 Duitse heren op leeftijd, die slechts 2 weken tijd hebben. In een soort jeugdhotel bij het station treffen we Jude weer. Het is haar laatste dag hier, morgen vliegt ze van Milaan naar Turkije, om daar 5 weken aan de zuidkust te gaan wandelen. Alleen, met tent, hoe stoer kan je zijn!

Morgen lopen Frank en ik nog een korte etappe, naar Pont Saint-Martin, daarna wordt het tijd voor een rustdag, de laatste was volgens mij in Frankrijk, in Besançon. En vanavond wil ik proberen zo'n bisteca te scoren.